1

Onderwerp: koelkast vraagje

Ik vraag mij eigenlijk afhoe jullie al die taarten bewaren tot het afhalen.

ik heb altijd vullingen die in de koelkast moeten. :rolleyes:
en kan het dus niet allemaal in lijn koelkast kwijt.

Heb bv in oktober een taart maken voor 80 pers. een stapel,
maar vraag me dus af waarlaat ik het allemaal :s

tips welkom!

2

Re: koelkast vraagje

Wij hebben gelukkig nog een extra koelkast in de garage die ik altijd tot mijn beschikking heb. Misschien kan je eens vragen bij buren of familie of je daar iets kwijt kan?

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

ik laat taarten meestal in de koelkast, als het niet past, dan dus niet, maar wel zo lang mogelijk.
Maar.... ik gebruik geen koelkast vullingen.

Als je wel koelkastvullingen gebruikt moet de taart sowieso in de koelkast.Als je geen ruimte hebt in je koelkast, lijkt me het logisch om er of nog een extra aan te schaffen of geen vullingen meer te maken die in de koelkast moeten bij dat soort grote taarten  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik heb toevallig van de week een koelkast via mp gekocht voor maar 30 euro, dus wie weet kan je daar even kijken! Moet je wel plek hebben natuurlijk ;)
Maar ik heb dus ook een extra koelkast aangeschaft, misschien in de toekomst ook nog een vriezer want nu zijn we al 2 weken alles uit de vriezer aan het opeten omdat ik plek nodig had voor een aantal taarten  :o

May the cakes be ever in your flavor!

5

Had dus al aan een grote nieuwe koelkast gedacht en dan de oude in de schuur zetten voor taarten,

Maar of ik man lief overhaalt krijg :rolleyes:

wat de vullingen betreft maak ik vaak bestellingen voor belgische klanten en die willen graag slagroom.
de nederlanders touwens ook  :lol:

6

belske schreef:

wat de vullingen betreft maak ik vaak bestellingen voor belgische klanten en die willen graag slagroom.

ja dat was mij dus ook al opgevallen, als Nederbelg zijnde... terwijl ik toch echt dacht dat Belgen ook echte zoetekauwen waren?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

In mijn geval klopt dat ook wel hoor  :rolleyes:  :D

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

8

Welke vullingen kun je dan buiten de koelkast bewaren?
Ik ben beginner en kom niet verder dan werken met slagroom,bakkersroom,jam e.d.

9

tanraaf:P volgens mij ben je een enthousiaste banketbakker:P er zijn nog zo veel soorten vullingen voor taarten het interieur is ,meestal nog belangrijker dan de uitstraling je ziet overal ook op deze site taarten van de buitenkant
maar er is bijna niemand die de doorsnede ervan laat zien. maar met alle respect voor de thuis bakkers. Crème bavaroise mouse slagroom en bakkersroom is niet het eninge er zijn nog tientallen vullingen alleen die zijn lastiger kijk maar eens op www.debic.nl

Daar staan recepten op die anders zijn dan alleen slagroom en bakkersroom wil je er meer dan heb ik er nog een aantal in met recepten archief op internet of papier:D

10

belske schreef:

Had dus al aan een grote nieuwe koelkast gedacht en dan de oude in de schuur zetten voor taarten,

Maar of ik man lief overhaalt krijg :rolleyes:

Tja en ik geef ze dus gewoon die keus niet omdat ik geen extra koelkast heb ;)
Ik wil dat het goed gaat met de taarten en daar hebben de mensen als je het uitlegd alle begrip voor, zij willen ook liever een veilige en lekkere taart ipv een taart die net niet meer goed kan zijn..

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

hier een linkje naar lijstje met vullingen buiten de koelkast  ;)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

12

Bedankt voor de tips!