1

Onderwerp: Nieuwe bakvorm 'inbakken'

Heb net een bakvorm van PME gekocht en vroeg me af of je die dan moet 'inbakken'. Weet niet of dit de juiste term is maar wat ik bedoel is of je hem eerst moet invetten en in de oven moet zetten voor je hem de eerste keer gebruikt. Meen dit ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden en twijfel nu. Wil straks een taart bakken dus ben blij met elke reactie.

Alvast bedankt!

Julia

2

Re: Nieuwe bakvorm 'inbakken'

Dat staat inderdaad bij de beschrijving.Maar ik ben altijd al eigenwijs geweest en nu dus ook en ik heb ze alleen afgewassen en gelijk gebruikt.En dat ging hartstikke goed.
Ik snap ook niet waarom dat moet.....

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Dus het gaat gewoon zonder 'inbakken'. Gebruik je dan bakspray en bakpapier of boter en bloem?

4

Ik gebruik altijd bakspray maar je kan ook boter gebruiken als je geen bakspray heb.Dan moet je het heel licht inwrijven.
Op de bodem leg ik ook altijd bakpapier en dan vet ik dat ook weer licht in.Ik gebruik nooit bloem.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

Super bedankt voor je reactie! ga het zo proberen!

6

Ik doe het meestal ook niet, maar had laatst een siliconen bakvorm van de xenos waarop stond dat ie 2 uur moest inbakken. Heb ik toen maar gedaan, en jee wat een loeft kwam eraf! De hele woonkamer stond blauw!
Dus ik ben wel blij dat ik dat toen wel heb gedaan!