1

Onderwerp: Iemand inspiratie??

Ik moet een taart maken voor een jongen die 16 jaar wordt.
Hij loopt alleen met zijn verstand achter... hij denkt ongeveer als een jongen van 8 jaar.

Zijn moeder wil een taart bij mij bestellen, en ze heeft gezegt dat hij gek is van treinen.

Ik dacht aan Thomas de trein, maar ik weet niet of dit TE kinderachtig is.... Als ik naar afbeeldingen zoek van treinen, zie ik eigenlijk alleen maar NS treinen, dit vind ik ook wel saai :s

Maar ik denk dat een thomas de trein taart....tja ik weet het niet hoor...!

Heeft iemand mischien een goed idee?

Alvast bedankt!!

2

Re: Iemand inspiratie??

geen idee, maar move--> decoreren?

Alles goed???? nee 3 fout

3

en als je thomas de trein als basis neemt maar dan bijv. de kleuren aanpast en niet het gezichtje...

4

Wellicht Märklin-treinen?

Thomas vind ik heel leuk maar niet meer zo erg voor 8 jarigen denk ik.... als ik aan mijn eigen jongens denk: die waren er toen al 'vanaf', terwijl ze er voor die tijd he-le-maal gék van waren.

Thomas was toen nog niet zo erg 'hot' in Nederland. We waren eens in Londen, daar heb ik toen héél veel van die serie gekocht, weet het nog goed.....  :lol:

5

Ik ga even zoeken op Marklin treinen, ik weet het bestaan er helemaal niet van  :o

En ik vind de kleuren van Thomas niet heel erg kinderachtig maar gewoon het hele "Thema" zelf, Hij wordt al 16 jaar, en dan weet ik wel dat hij achterloopt... maar volgens mij vinden jongens van 8 het ook niet meer leuk inderdaad.

dankjulliewel

6

Ik weet het ook alleen maar omdat ik na het overlijden van mijn moeder een doos van die treinen kreeg.......  heb er de b*llen verstand van hoor!  :lol:

Heel veel succes!

7

Thomas de trein is voor kindjes tot zo'n 6 jr...

Moeilijk!

Jacqueline

lune schreef:

geen idee, maar move--> decoreren?

:Y  :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9 Laatst bewerkt door romy-jezley (10-08-2010 23:25)

Jaa het is echt zo lastig...
Zijn moeder zegt: jaa hij loopt achter, dus denkt als iemand van 8 jaar...
En een trein is een trein..

Maar ik denk dan weer: Thomas is dan nog te kinderachtig... :s

En het klinkt mischien heel erg raar, maar voor mijn eigen gevoel maak ik hem dan een beetje belachelijk...

( Ik ken hem zelf ook  )

10 Laatst bewerkt door angelavanderploeg (10-08-2010 23:29)

google --> afbeeldingen --> train cake --> pagina 7 --> btje die blauw/ zwarte met aanhanger...

Misschien is dat iets?

Ik denk trouwens dat als je een gezichtje weg laat het al minder kinderlijk word...

11

angelavanderploeg schreef:

google --> afbeeldingen --> train cake --> pagina 7 --> btje die blauw/ zwarte met aanhanger...

Misschien is dat iets?

Ik denk trouwens dat als je een gezichtje weg laat het al minder kinderlijk word...

Dankjewel voor de tip :Y , alleen als ik op google zoek, krijg ik 1 grote pagina met afbeeldingen dus weet echt niet welke je bedoelt :think:

En als ik mijn vinger op het beeldscherm doe, op het gezicht van thomas de trein.. vind ik het net een misvormde vrachtwagen of auto haha :lol:

12 Laatst bewerkt door angelavanderploeg (10-08-2010 23:48)

romy-jezley schreef:
angelavanderploeg schreef:

Misschien is dat iets?

Dankjewel voor de tip :Y , alleen als ik op google zoek, krijg ik 1 grote pagina met afbeeldingen dus weet echt niet welke je bedoelt :think:

En als ik mijn vinger op het beeldscherm doe, op het gezicht van thomas de trein.. vind ik het net een misvormde vrachtwagen of auto haha :lol:

de paginanrs staan in het klein wel links in de kantlijn zeg maar...
zal het ook nog ff anders proberen...

deze:
http://94.100.124.164/1053700001-1053750000/1053714701-1053714800/1053714742_3_hSr6.jpeg

13

Waarom vraag je het zijn moeder niet gewoon, misschien is ie wel toevallig helemaal gek van thomas of NS-trein?

14

ik zou een ronde hoge taart maken, zo'n weg uitsnijden rondom lopen; railsje op leggen en dan een 'normaal' treintje boetseren, zo'n tuftuf treintje, dus dan kun je de vorm van thomas gebruiken, koppie eraf laten, wagentje erachter... voila

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

15

En deze dan?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3S4N7GQ.jpg
Ik kan het originele plaatje nu even niet meer vinden op het www maar ik heb het nog wel op de computer eventueel...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

Oh Yvonne, die is leuk!!!

17

Tom Poes schreef:

En deze dan?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3S4N7GQ.jpg
Ik kan het originele plaatje nu even niet meer vinden op het www maar ik heb het nog wel op de computer eventueel...

Dankjullie wel voor het meedenken
wat zijn jullie toch allemaal lief!! :o

Yvonne, ik vind het echt een super idee,
als je het plaatje nog heb, zou je die dan aub naar mij toe willen mailen?
Mijn email is romy19@live.nl
Ben echt helemaal blij :D  !!!

Vind dit echt bij hem passen, een beetje kinderachtig maar niet TE hij is gewoon leuk!!! :Y

18

AnjaH schreef:

Waarom vraag je het zijn moeder niet gewoon, misschien is ie wel toevallig helemaal gek van thomas of NS-trein?

Ik heb heel erg veel met zijn moeder zitten mailen, en die zegt: een trein is een trein, en doe maar iets. :s  Hij loopt toch achter dus thomas is ook goed... maar voor mijn gevoel is dat gewoon TE kinderachtig voor een jongen van 16 jaar.. ook al loopt hij achter... tot 8 jaar

19

Doran schreef:

ik zou een ronde hoge taart maken, zo'n weg uitsnijden rondom lopen; railsje op leggen en dan een 'normaal' treintje boetseren, zo'n tuftuf treintje, dus dan kun je de vorm van thomas gebruiken, koppie eraf laten, wagentje erachter... voila

Ik kan nog niet boetseren :o wil daar heel graag een workshop voor volgen, DUS IEMAND IN DE BUURT VAN ZOETERMEER???? :lol:

en snijden in een taart moet ik ook nog een beetje leren ;)

20

romy-jezley schreef:
Doran schreef:

Ik kan nog niet boetseren :o wil daar heel graag een workshop voor volgen, DUS IEMAND IN DE BUURT VAN ZOETERMEER???? :lol:

en snijden in een taart moet ik ook nog een beetje leren ;)

misschien wil kwebbeltje wel  ;)

Liefs, Zanoni

21

Nee die doet dat volgens mij niet.... :(

22

ze doet toch wel de wavy taart? Dat is ook snijden in een taart ;)

Liefs, Zanoni

23

ik geef boetseerworkshops maar mijn nieuwe agenda staat nog niet online. Geef alleen geen workshops in voertuigen. Je kan ook is bij legotreinen kijken die zijn wat hoekiger om na te maken (denk ik) en dat is voor de leeftijd van 8 tot 12 jaar prima

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

24

maris18+ schreef:

ik geef boetseerworkshops maar mijn nieuwe agenda staat nog niet online. Geef alleen geen workshops in voertuigen. Je kan ook is bij legotreinen kijken die zijn wat hoekiger om na te maken (denk ik) en dat is voor de leeftijd van 8 tot 12 jaar prima

Hoi Maris,

Bedankt voor je tip!
En boetseren lijkt me heel leuk om bij je te volgen, alleen ik vind voertuigen echt helemaal niks aan haha :lol:

25

dat is ook mijn probleem :lol: heb er echt niks mee

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage