1 Laatst bewerkt door Dot (11-08-2010 08:31)

Onderwerp: fondant om stokje heen rollen...

Ik lees in een beschrijving:

"maak vier stukjes spaghetti op maat en 4 bolletjes modeling paste  ter grote van een erwt.
Leg modeling paste in het midden van het stukje spaghetti en rol over het werkblad totdat het stokje helemaal egaal bedekt is.
"

Ik krijg dit dus niet voor elkaar... Wie kan mij helpen met wat meer tips? En kan het ook met een satéprikker ipv spaghetti en fondant ipv modeling paste?

Alvast bedankt!

Groetjes, Dorothea.

Re: fondant om stokje heen rollen...

ja dat kan ook met een sateprikker en fondant :Y
maar anders van je erwt vast een klein worstje, dan je sateprikker er doorheen prikken en dan verder rollen totdat de sateprikker bedekt is :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Je kunt het ook tussen je vingers laten rollen (dus niet op een ondergrond), je draait dan als het ware met je vingers het fondant om de cocktailprikker heen. Het is ff een slag, maar wel lastig om uit te leggen!

4

ik ga het dan nu met de vingers proberen, want als ik het rol, dan lijkt het wel steeds ruimer om het stokje te komen zitten, ipv strak erom...
ik heb de slag dus nog niet te pakken..

Groetjes, Dorothea.

5

Dot schreef:

ik ga het dan nu met de vingers proberen, want als ik het rol, dan lijkt het wel steeds ruimer om het stokje te komen zitten, ipv strak erom...

dat heb ik nou ook altijd!!

Liefs, Zanoni

6

Zanoni schreef:
Dot schreef:

dat heb ik nou ook altijd!!

je moet maar 1 kant oprollen, als je niet verder kunt, oppakken en aan het begin weer beginnen en dezelfde kant oprollen, dan moet het strak komen te zitten.
Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

7

Dot schreef:

Ik heb het laatst ook gedaan ik gebruiktje sateprikkers en fondant en kreeg ook die ruimte er tussen, toen heb ik de prikkers vochtig gemaakt en daarna in bolletje fondant geprikt en gerold. Toen kreeg ik er geen ruimte meer tussen.

Groetjes Sandra

8

Sandra63 schreef:
Dot schreef:

Ik heb het laatst ook gedaan ik gebruiktje sateprikkers en fondant en kreeg ook die ruimte er tussen, toen heb ik de prikkers vochtig gemaakt en daarna in bolletje fondant geprikt en gerold. Toen kreeg ik er geen ruimte meer tussen.

Klopt :Y, anders een beetje lijm gebruiken, dan blijft je fondant wel aan de prikker plakken. Duurde ook even voor ik dat door had.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

oh wat een goede tips, daarmee ga ik zo weer aan de slag!

Groetjes, Dorothea.

10

oh wat een goede tips, daarmee ga ik zo weer aan de slag!

Groetjes, Dorothea.

11

:Y  Ik doe ook een beetje lijm op de spaghetti/prikker, dan blijft het prima zitten!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

12

ohh wat een fijne tips!!!

Bedankt Dot voor het stellen van de vraag!!

Liefs, Zanoni