1

Onderwerp: Wel of geen tylose door de fondant??

Ik wil vandaag weer een poging gaan wagen om een strik te maken.... (nadat de vorige hopeloos is mislukt!!! :s )
Nu lees ik op het forum 2 verschillende dingen: De en zegt wel tylose erdoor, maar iets minder dta scheurt het ook minder snel. Een ander schrijft: fondant kan ook prima zonder tylose, dit wordt ook hard.

Wat kan ik nu het beste doen???

En wat heeft jullie voorkeur om de strik vast te plakken:
- Icing
-tyloselijm
- dot warm gemaakte fondant

Ik hoop dat ik met wat tips van jullie deze keer wel slaag!!!

Thanx alvast!!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

Re: Wel of geen tylose door de fondant??

Heb 1x een strik gemaakt, zonder tylose en met icing geplakt...
Werkte bij mij goed!
Succes.

3

Mijn antwoord heb je al, maar hier dan opnieuw: Je kunt strikken maken zonder tylose, hiervoor moeten de lussen wel heel goed uitgehard zijn! Dan heb ik het over zeker een paar dagen laten drogen. Als je het zekere voor het onzeker wilt nemen gebruik je wel tylose, niet te veel dan gaat het inderdaad scheuren tijdens het maken va de lussen.

Icing is het beste om vast te plakken, alleen heb ik vaak geen zin om icing te maken, daarom gebruik ik warm gemaakte fondant. Tyloselijm vind ik minder geschikt, het vult niet op tussen de lussen waardoor je alleen platte stukjes goed vast kan plakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4 Laatst bewerkt door dvarekamp (11-08-2010 14:59)

Pooh schreef:

Mijn antwoord heb je al, maar hier dan opnieuw: Je kunt strikken maken zonder tylose, hiervoor moeten de lussen wel heel goed uitgehard zijn! Dan heb ik het over zeker een paar dagen laten drogen. Als je het zekere voor het onzeker wilt nemen gebruik je wel tylose, niet te veel dan gaat het inderdaad scheuren tijdens het maken va de lussen.

Icing is het beste om vast te plakken, alleen heb ik vaak geen zin om icing te maken, daarom gebruik ik warm gemaakte fondant. Tyloselijm vind ik minder geschikt, het vult niet op tussen de lussen waardoor je alleen platte stukjes goed vast kan plakken.

Sorry dat ik je misschien irriteer, maar ik ben nog wat onzeker :o . En als ik dan verschillende antwoorden vind op het forum, ga ik nog wel eens twijfelen....

Anyway, ik ga het maar eens zonder tylose proberen dan. Het is pas voor zaterdag en zo verklein ik het risico op scheuren hoop ik een beetje!
Ik ga me wagen aan de icing, want tylose lijm ben ik een beetje klaar mee.... ;)

Bedankt voor je reactie!!

5

angelavanderploeg schreef:

Heb 1x een strik gemaakt, zonder tylose en met icing geplakt...
Werkte bij mij goed!
Succes.

Dat ga ik dus ook maar proberen!
Bedankt!

6

Pooh is een zeer ervaren bakster en staat iedereen met raad en daad bij. :thumb:
(Je kunt meestal (niet altijd) aan het aantal berichtjes zien of iemand al lang bezig is en ervaren.)

Ik kan me voorstellen dat je een beetje onzeker wordt van verschillende antwoorden, maar ze zijn allemaal goed bedoeld om je op weg te helpen. :Y

Vaak is het uitproberen welke methode jou het beste bevalt... ;)
Veel succes in ieder geval!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Annelies schreef:

Pooh is een zeer ervaren bakster en staat iedereen met raad en daad bij. :thumb:
(Je kunt meestal (niet altijd) aan het aantal berichtjes zien of iemand al lang bezig is en ervaren.)

Ik kan me voorstellen dat je een beetje onzeker wordt van verschillende antwoorden, maar ze zijn allemaal goed bedoeld om je op weg te helpen. :Y

Dank je wel!
Ik heb inderdaad erg veel aan alle tips en trucs die ik krijg hier op het forum.
Ben daar ook erg blij mee!!
Het is zo verslavend, hihi!!!

8 Laatst bewerkt door Pooh (11-08-2010 18:07)

Annelies schreef:

:D Lekker ding ben je weer hè.

@dvarekamp: Ik weet nog goed hoe ik hier de weg kwijt was in den beginne en in de tussentijd is het forum verdrievoudigd. Gewoon blijven lezen, leren en vragen. Als ik geen zin heb om te antwoorden doe ik het gewoon niet. ;) Er is dan wel weer een ander met een antwoord.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Sorry Pooh.... :o
Maar ik moest het even kwijt.... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."