1

Onderwerp: Spoed!!! Marsepein smelt

Ik ben al uren met mijn taart bezig maar de marsepein smelt...Ik heb hem in de koelkast staan onder een omgekeerde beslagkom....Hij is gevuld met zwitserse room en aardbeien wat moet ik doen om mijn taart te redden.....

2

Re: Spoed!!! Marsepein smelt

Haal eerst die beslagkom er af, dan krijgt de taart wat lucht.
Waar heb je mee afgesmeerd?

Oh en ik pas je titel even aan, alleen Spoed!!! zegt niet zoveel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb em afgesmeerd met botercreme

4

Welke botercreme? De één op één?

Jacqueline

5

De ventilator erop zetten en de smeltende plekjes wegwerken met 'nieuw' marsepein.

Staat je taart tegen de wand van je koelkast? Misschien dat dat het probleem is. Ik heb het maar een keer gehad en dit was in mijn geval het probleem!

Jacqueline

6

Het smelt niet echt, het lijkt er eerder op dat hij aan het zweten is nadat ik hem weer uit de koeling haalde....Heb er nu plastic omheen gedaan zodat er geen vocht uit de koelkast bij de taart  kan.....Morgen ga ik wel weer verder.....Zou dit goed zijn????Heb de koelkast op standje 1 gezet....

7

Eeeehm ik weet niet welke botercreme.....50g mix 50 g water en 125 g boter van de leukste taarten webshop....

8

Haal alsjeblieft het plastic eraf want dan gaat de taart pas echt zweten, is de koelkast droog geen condense vorming aan de achterkant zowel deze droog maken met een doek Succes!!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

9

Haal dat plastic er af en zet er een ventilator op. Zo kan 'ie nog een beetje drogen, zodra het ergste nat er van af is kan je gaan bijwerken.

Nooit met deze botercrème afsmeren! Voortaan met de 1 op 1 (dus bv 100gram roomboter en 100gram suiker), door je water smelt het nu!

Succes!

Jacqueline

10

Lottie schreef:

Eeeehm ik weet niet welke botercreme.....50g mix 50 g water en 125 g boter van de leukste taarten webshop....

Je kan beter 1 op 1 gebruiken dus bijvoorbeeld 1 bus poedersuiker is 250 gram en 1 pakje boter is ook 250 gram. De botercreme van de hebshop is oa een vulling maar door meer boter eraan toe te voegen en minder water kun je hem wel gebruiken om af te smeren, snap je het nog...

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.

11

yakefrank schreef:

Haal dat plastic er af en zet er een ventilator op. Zo kan 'ie nog een beetje drogen, zodra het ergste nat er van af is kan je gaan bijwerken.

Nooit met deze botercrème afsmeren! Voortaan met de 1 op 1 (dus bv 100gram roomboter en 100gram suiker), door je water smelt het nu!

Succes!

We zitten aardig op 1 lijn,  :lol:

12

ja maar als ik em droog met de ven, hoe bewaar ik hem dan vannacht?????

13

Hij moet toch weer de koeling in??

14

Ja, met die vulling wel. Zonder dat je er iets overheen doet. Hou er gewoon rekening mee dat een taart condens krijgt als hij van een koude koelkast naar de warme kamer komt. Als-ie dan niet snel genoeg droogt, dan dus die ventilator erop.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Zwitserse room vulling moet inderdaad in de koelkast.
Ik zet een kartonnen taartdoos over de taart heen in de koelkast.
Neemt vocht op.
Voor je ´m aan snijdt een half uurtje uit de koelkast, evt ventilator er op, dan komt ´t vast goed.

16

Zodra je klaar bent, gewoon terug de koelkast in. Ik zou hem niet bedekken, ook niet in een doos... Sowieso even checken of je koelkast droog is, dus zonder condens. Ook letten op dingetjes in je koelkast die sterk ruiken, die er dan uit halen.

Jacqueline

17

oke , mijn taart staat nu te drogen onder de ven...

18

Er zit wel wat ijs tegen de achterwand van de koelkast....Moet dat eraf??

19

Zou ik wel doen!

Jacqueline

20

Lottie schreef:

oke , mijn taart staat nu te drogen onder de ven...

En nu dus verder met je taart decoreren!

Succes!

Jacqueline

21

Oh moet ik hem nu verder afmaken dan?>

22

Ik heb de koelkast helemaal droog gemaakt met een theedoek al het ijs eraf....Er stond ook nog een flesje rose met condens erop...Die heb ik niet afgedroogd ben er van ellende maar aan begonnen....Grapje hoor! Oke dan ga ik maar weer aan de slag midden in de nacht.....

23

Om tijd te winnen zou ik nu nog zo veel mogelijk doen en de beschadigingen wegwerken als 'ie droog/droger is (dan wel met wat dikker marsepein).

Jacqueline

24

hij is nog niet echt beschadigd alleen wat nat...Ik maak em gauw af en dan doe ik em nu in een zo goed als droge koelkast zonder deksel....

25

Komt goed!

Jacqueline