1

Onderwerp: fondant drogen

Weet iemand hoe lang het duurt voor fondant met tylose hard wordt? Ik heb gisteren een strik gemaakt van Zeelandia fondant en tylose, maar die wordt niet erg hard. Ik heb die strik donderdagavond nodig. Mag ik nog hopen dat hij hard wordt of moet ik een nieuwe strik ergens anders van maken?
Alvast bedankt.

Kobusje

2

Re: fondant drogen

Zeelandia fondant duurt een stuk langer dan Pettinice van Bakels. Een paar dagen zeker wel hoor! Pettinice met tylose is wel met een paar uurtjes droog en met een dag zeker. Door Zeelandia fondant gooi ik ook altijd al twee keer zoveel tylose. Ik denk dat hij donderdag wel hard is. Een ding; doe je lussen niet in de oven! Bij Bakels doe je nog wel eens de lussen in de oven op 50 graden en dan is het met 2 uur droog. Zeelandia fondant smelt dan gewoon weg!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met funcakes fondant. Ik had er ook tylose bij gedaan en het staat al een dag te drogen, maar echt hard wordt het niet!

Groetjes, Patricia

4

Funcakes hard ook niet uit helaas...

Groetjes Melanie

5

hard regalice wel goed uit???

6

petrawb schreef:

hard regalice wel goed uit???

volgens de webshop wel  :Y

Liefs, Zanoni

7

ja regalice hardt wel goed uit, maar ik vind het vreselijk spul. Plakt werkelijk overal aan vast! Ik kan er niets van maken.

Funcakes hardt helemaal niet uit. Zeelandia op zich wel hoor, maar dat duurt wel iets langer dus.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

ok thanks!!

ik heb het gekocht om bloemen mee te maken... ach ja... jullie zien vanzelf het resultaat wel verschijnen :+

9

Bedankt voor jullie reacties, ik hoop echt dat het op tijd droog is.
Op dit moment ziet het er nog niet naar uit. Maar wie weet, ik heb nog een dag.

10

Doosch schreef:

Funcakes hard ook niet uit helaas...

Vandaar dat mijn bloemen na vier weken drogen nog niet "hard" waren.

Vraagje  :think:  ; als je zelf fondant maakt met mashmallows, hoeveel tylose heb je dan nodig en hard deze fondant wel uit?
Bedankt!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

12

Voor mij zijn er ook opeens een heleboel dingen duidelijk geworden. Had even tijd nodig, maar ik snap nu ook waarom niets hard werd  :lol:

Groetjes, Patricia

13

Glamour schreef:

Funcakes hardt helemaal niet uit.

Geen wonder heb vandaag voor de 3de keer poging  :grr: gedaan voor strik met idd funcakes fondant. Braaf 24 uur van tevoren tylose erin goed door gekneed en laten drogen nog niet misschien dat er iets gebeurde :s .
Toch maar eens andere fondant aanschaffen.

Een smakelijke groet @ngelique
Smulfun.nl - Lekkere taarten bestellen!

14

Glamour schreef:

Bij Bakels doe je nog wel eens de lussen in de oven op 50 graden en dan is het met 2 uur droog. Zeelandia fondant smelt dan gewoon weg!

Hoi even een vraagje over het droge in de oven. Laat je de oven dan aanstaan of verwarm je de oven en zet je hem dan uit :think:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

15 Laatst bewerkt door Maji (20-08-2010 09:38)

Aan laten staan met de deur op een kiertje. Zo doe ik het weleens als ik snel lussen wil.

Groetjes Maji

16

Dat is mij dus vorige week ook gebeurt met funcakes fondant, kreeg de strik ook niet hard.
Nu heb ik pettinice, hoop dat dat wel goed gaat.

Kan ik een heleboel klaar maken met tylose en dit daarna nog kleuren of kan dat niet??