1

Onderwerp: Icing zelf maken?

Weet iemand een recept om icing te maken zonder eiwtpoeder?
Kan dit ook met gewoon eiwitten?
Ik heb net een bestelling geplaatst op de webshop en ben vergeten icing te bestellen! STOM! :nooo
IK heb maar een beetje nodig om de lussen van een strik vast te zetten.....

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Icing zelf maken?

Ja dat kan, dan moet je eiwitten eerst stijfkloppen, en dan gezeefde poedersuiker erdoor mengen. Op 2 eiwitten gaat ongeveer 500gram poedersuiker. Je kunt je strik ook met tyloselijm vastzetten hoor, is misschien makkelijker.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Dat heb ik hiervoor geprobeerd en de lijm ging klonten toen ik de tylose en water bij elkaar gooide. En daarna droogde het ook niet op maar werd mn fondant helemaal soppig!
Doe ik misschien iets niet goed?? Wist eerlijk gezegd ook niet hoeveel je van elk nodig had, dus heb maar wat bij elkaar gegooid... :o  :P

Dus in wezen maak je gewoon opgeklopte eiwitten welke je normaal kan afbakken in de oven tot schuimpjes??

(PS ben lid geworden van je hyves hoor! Leuk!!)

4

ik gebruik zelf om kleine dingetjes vast te zetten heel veel poedersuiker met een klein beetje water en dan eventjes in de koelkast. kan ik beter dan icing met eiwitten maken???

N-Joy Cakes

5 Laatst bewerkt door Glamour (10-08-2010 12:51)

tyloselijm moet je even laten staan. Dus een theelepel tylose in een borrelglaasje water, dan roeren (dan gaat het klonteren), en dan met een beetje huishoudfolie eroverheen een uurtje wegzetten, dan weer doorroeren en dan zul je zien dat het dikker wordt. Dan kun je het gebruiken.

ja gewoon opgeklopte eiwitten maken (maar dan zonder suiker) en als ze stijf zijn, kun je de poedersuiker er in delen bijdoen. Het laatste gedeelte moet je met een lepel roeren, dat redt de mixer niet.

Let wel op met verse eiwitten hè! Het is veel veiliger om met eiwitpoeder te werken!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

NiQ schreef:

ik gebruik zelf om kleine dingetjes vast te zetten heel veel poedersuiker met een klein beetje water en dan eventjes in de koelkast. kan ik beter dan icing met eiwitten maken???

Oh dat is ook wel een idee om het zo te doen!
Werkt dat ook bij de lussen van een strik dan?, dat zijn natuurlijk niet zulke kleine dingetjes.....

7 Laatst bewerkt door dvarekamp (10-08-2010 13:06)

Glamour schreef:

tyloselijm moet je even laten staan. Dus een theelepel tylose in een borrelglaasje water, dan roeren (dan gaat het klonteren), en dan met een beetje huishoudfolie eroverheen een uurtje wegzetten, dan weer doorroeren en dan zul je zien dat het dikker wordt. Dan kun je het gebruiken.

ja gewoon opgeklopte eiwitten maken (maar dan zonder suiker) en als ze stijf zijn, kun je de poedersuiker er in delen bijdoen. Het laatste gedeelte moet je met een lepel roeren, dat redt de mixer niet.

Let wel op met verse eiwitten hè! Het is veel veiliger om met eiwitpoeder te werken!

Dat heb ik inderdaad gemerkt met de tylose, dat het uiteindelijk wel oplost en dikker wordt. Maar het werd zo dik dat het niet smeerbaar meer was, dus kreeg ik hele klonten lijm tussen de lussen...

Dat eiwitschuim hard gewoon uit aan de lucht??
Ik weet dat het veiliger is om met eiwitpoeder te werken, maar ook dat heb ik niet in huis en mn bestelling is al onderweg (zonder de icing, STOM!) En het wordt toch niet opgegeten, zo'n strik met fondant en tylose is natuurlijk meer decoratief....

8

dvarekamp schreef:
NiQ schreef:

Oh dat is ook wel een idee om het zo te doen!
Werkt dat ook bij de lussen van een strik dan?, dat zijn natuurlijk niet zulke kleine dingetjes.....

ik gebruik het voornamelijk om mijn stapeltaarten aan elkaar vast te maken of kleine bloemen etc vast te plakken.

N-Joy Cakes