1 Laatst bewerkt door papillonne (10-08-2010 08:00)

Onderwerp: draad kwijt mbt RI en piping..

hoi hoi allemaal,

ik heb zat ideeën wat ik allemaal nog moet doen, maar het komt er maar niet uit omdat ik telkens vastloop op vanalles en ik kan het ook niet echt vinden op de site...

dus.. wat kan ik nou gebruiken voor piping?
moet dat RI + piping gel zijn?

ik heb geen eiwitpoeder, kan het ook met iets anders? of waar kan ik het makkelijk kopen? ( niet op internet)

plak je daarmee ook decoratie vast?

bedankt!

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

2

Re: draad kwijt mbt RI en piping..

wat bedoel je met piping? pipinggel (watereffect, prints vastplakken)gebruik je niet voor het zelfde als RI (lijntjes, bloemetjes). En voor eiwitpoeder kan je rauw eiwit gebruiken, maar pas dan wel op met risicogroepen. Of als je er aan kunt komen is gepasteuriseerd eiwit ideaal. En ri kan je idd prima gebruiken om iets vast te plakken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

eum, ik dacht dat pipinggel was om die lijntjes te maken enzo, maar dat is dus royalicing?

en wat is dat pipinggel dan precies?

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/48/Piping+gel/

en dat onderste in dat linkje, dat hoeft nog niet, mengen dus...

dit is stringwork:
http://www.cakesbydesign.cc/FancyStringworkLatticeCU.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

sorry, maar ik snap het nog niet echt. is piping gel nou om van die lijntjes zoals op je foto te maken? wat bedoel je met "mengen dus"?

sorry voor al die vragen, maar wil graag wat oefenen met piping technieken, lijntjes, stipjes, mss kant oid, daar zijn leuke filmpjes van, vandaar.

6 Laatst bewerkt door Kaatjekikker (10-08-2010 13:19)

Nee, dat spuitwerk op die foto is met Royal Icing gedaan.

O wacht nee, met een mengsel van RI en piping gel dus.

Wel mooi, misschien kan ik dat later ook wel als ik groot ben ;)

Groetjes Karine

voor stringwork, wat je dus op de foto ziet, wordt Royal Icing gemengd met wat piping gel. Omdat je als beginner nog niet gelijk stringwork gaat spuiten, zei ik dat je dus sowieso niet hoeft te mengen.

als je zoekt op google op beide namen, zie je wat het is en wat het inhoud. piping gel is een doorzichtige substantie dat wordt gebruikt voor bloed of water te maken.
Royal icing, kun je voor van alles gebruiken, lijntjes spuiten, bloemen, koekjes, cupcakes etc etc kijk maar bij afbeeldingen bij google :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

okay okay, nu snap ik het een beetje..

maar het is wel gelijk veel als ik zo de recepten zie, twee eiwitten voor 300 gr poedersuiker.. heb maar 12 CC's gemaakt om te proberen, maar ik heb nog iets heeeel anders achter de hand liggen, dus toch maar even maken...

een vriendin van mij heeft tot haar 13e in Afrika gewoont en heeft ook een naam voor als ze in Afrika is. ik ga ook haar bruidstaart maken, maar 4 dagen ervoor is ze jarig! en dan ga ik een afrikaanse taart maken! hopelijk... :think:

dus overgieten met ganache en dan met RI afrikaanse prints erop:D:D dus dat ga ik nog even oefenen en dan de black magic taart eronder:D

9

Het valt wel mee hoor, zoveel is het niet. Twee eiwitten gebruik ik normaal om één taartje te versieren, dus voor 12 cc's ook wel genoeg denk ik, afhankelijk van wat je gaat doen natuurlijk. Maar je kunt altijd bijmaken, dus eerst één eiwit kan natuurlijk ook. Pas wel op met rauwe eiwitten hoor!

Ik gebruik eigenlijk altijd de icing mix, die is ideaal. Je mengt zoveel als je wilt/nodig hebt met water en klaar is kees.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

papillonne schreef:

eum, ik dacht dat pipinggel was om die lijntjes te maken enzo, maar dat is dus royalicing?

en wat is dat pipinggel dan precies?

Pipinggel kan je toevoegen aan je Royal Icing en aan je Burrtecream Icing om het geheel wat vloeibaarder te maken, het laat zich dan makkelijker spuiten. Vooral als je fijne lijntjes moet maken is het prettiger als je icing wat dunner is.
De lijntjes zijn dan wat elastischer en laten zich dan bv ook makkelijker in een krul leggen.
Experimenteer er eens mee en voel wat het doet

11

okay, nu kan ik een heel stuk verder:)
heb gister wel de royal icing gemaakt en wat lijntjes mee gemaakt, maar dat spul bleef soms aan mn tip hangen... en dan begin je gelijk al slecht...

bedankt voor alle info!

als er eenmaal resultaat is komt het erop te staan:)