Onderwerp: allergie bietsuiker en aardappelen toch taart???
Kan ik een taart maken voor iemand met de allergie voor bietsuiker en aardappelen. Rietsuiker mag wel.
iemand een idee??
merci alvast
Ester
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » allergie bietsuiker en aardappelen toch taart???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan ik een taart maken voor iemand met de allergie voor bietsuiker en aardappelen. Rietsuiker mag wel.
iemand een idee??
merci alvast
Ester
Nou met rietsuiker dus. En waarom zou je aardappelen in je taart willen verwerken?
Nou met rietsuiker dus. En waarom zou je aardappelen in je taart willen verwerken?
waaah ja aardappelen in je taart Jammie hihi
misschien iets van aardappelzetmeel dat ergens inzit waar je het niet verwacht. Ik had het overgetypt van de klant..
ja dan zou je je biscuit zelf moeten maken van ei suiker en meel
en een vulling dan? boter met rietsuiker mixen en een smaakje toevoegen? Ganache kan wel toch?
Alleen moet je kant en klaar producten idd even lezen. Want ook aardappel zit in dingen waarin je ze niet verwacht. (Sinds ik weet dat mijn zoontje allergisch is voor aardappel ben ik er bv achter dat er in veel kant en klare vleesproducten aardappelzetmeel zit. En in koek. Echt waardeloos!!)
Alleen moet je kant en klaar producten idd even lezen. Want ook aardappel zit in dingen waarin je ze niet verwacht. (Sinds ik weet dat mijn zoontje allergisch is voor aardappel ben ik er bv achter dat er in veel kant en klare vleesproducten aardappelzetmeel zit. En in koek. Echt waardeloos!!)
ja kijk dat dacht ik ook dat aardappelzetmeel in meer dingen zitten dan je denkt of weet.
Ik denk dat ik deze opdraht maar laat schieten
nee joh!! Je kan je biscuit toch gewoon zelf maken (eieren, rietsuiker, bloem) en vullingen zijn ook prima zelf te maken. En alles wat je zelf maakt zit geen aardappel in. Evt. kan je zelf rietsuiker malen in een keukenmachine als je die hebt en dan heb je dus rietpoedersuiker.
nee joh!! Je kan je biscuit toch gewoon zelf maken (eieren, rietsuiker, bloem) en vullingen zijn ook prima zelf te maken. En alles wat je zelf maakt zit geen aardappel in. Evt. kan je zelf rietsuiker malen in een keukenmachine als je die hebt en dan heb je dus rietpoedersuiker.
ja dat van dat malen had ik ook gedacht...merci voor je reactie
succes met maken. lijkt me wel een uitdaging zo hoor. maar het zal al met al wel een lekkere taart worden denk ik.
aan vulling kun je misschien slagroom gebruiken (met rietsuiker zoeten ipv met gewone suiker) en voor de smaak misschien wat vers fruit gebruiken (zit ook geen suiker of aardappelzetmeel in).
merci voor het meedenken!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » allergie bietsuiker en aardappelen toch taart???