1

Onderwerp: problemen met fondant kleuren

Hallo,

ik gebruik normaal altijd marsepein, en dat kleuren gaat natuurlijk prima. Maar af en toe bak ik voor vrienden die geen marsepein lusten en nu wil ik daar dus fondant voor gebruiken.
ik weet dat de kleuren dan minder intens worden maar het is net of de kleur eigenelijk helemaal niet pakt.
Ik gebruik kleuren van sugarflair en americolor. Ligt het aan het soort fondant dat je gebruikt of moet ik er veel meer kleurstof in doen.

bedankt voor het meedenken

2

Re: problemen met fondant kleuren

meer kleurstof en even laten liggen. De electric colors van Americolor schijnen het wel goed te doen in fondant. Andere kleuren worden in fondant idd altijd minder dan in marsepein

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Je moet er gewoon meer indoen. Je kunt de kleuren net zo intens maken als bij marsepein, alleen heb je meer kleurstof nodig, en je kunt het het beste een paar uur in een afgesloten zakje laten liggen, dan kleurt het nog door.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

ok ik ga het wel even proberen om het ruim van te voren te kleuren, eens kijken hoe het dann word.
bedankt voor het meedenken

Toevallig vandaag ook pas voor de 2e x aan de slag met zelfgemaakte fondant. Dat ging al stukken beter dan de eerste x maar het kleuren vond ik ook erg tegenvallen. Alles blijft zo pastel. En om nu de hele flacon kleurstof toe te voegen..... Behalve dat je dat liever niet binnen krijgt ook behoorlijk aan de prijs.
Tja maar er zijn verschillende soorten kleurstof te koop, is er eentje beter bij het verwerken? Is er eentje beter voor je lichaam? Het blijft natuurlijk rommel, maar ja, het oog wil ook wat.
En wat een werk zeg. Ongeloofelijk. Wat ik hier al een tijd voorbij zie gaan, uren en uren en uren.
Wel jammer dat ik niet van marsepijn hou, dat lijkt me fijner om te verwerken. Soepeler en mooier van kleur.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

wat mij wel bekend is dat vloeibare kleurstof een zachtere kleur geeft, maar kleur gel geeft een fellere kleur, dit omdat het veel geconcentreerder is.

je moet met voeibare natuurlijk ook oppassen dat je fondant/marsepijn niet te vochtig wordt.

like it...love it....till you just can't resist !!!!

7

je moet voor marsepein en fondant zowiezo geen vloeibare kleurstof gebruiken, altijd gel.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

Ja heb ook al eens te vochtige fondant gehad. Wat poedersuiker lostte het probleem snel op, maar handig is anders, ik pak de volgende keer ook paste :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

ik heb een setje opaste van 8 gekocht en kan door te mengen nu alle kleuren van de regenboog maken ;)

10

taartnemutsie, van wel merk heb jij het gekocht?

11

Wij gebruiken altijd fondant en hebben kleurstof van het merk wilton... nooit geen problemen!

Groetjes Sandra & Yvonne
www.salad-six.nl

Ik heb deze
CK Senior Foodcolor Kit