1

Onderwerp: Geschifte botercreme??

Al tijden maak ik botercreme met de mix uit de shop. Niks aan de hand... Maar de afgelopen 2x was de botercreme helemaal geschift...! Ik heb niet het idee dat ik veel langer dan normaal heb gemixt ofzo...

Weten jullie hoe dit kan? En hoe lang mixen jullie de mix uit de shop? Er staat niet precies op de verpakking hoe lang dit moet...

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

2

Re: Geschifte botercreme??

niemand?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

3

Ik heb dit ook al een paar keer gehad. Ik heb toen gewoon wat langer doorgemixt en op een hoge snelheid, toen werd het wel beter. Maar hoe het komt weet ik niet, had het voorheen namelijk nooit.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4

Ik heb jaren als banketbakster gewerkt en als wij de creme geschift hadden (gebeurt ook weleens als het ingevroren is geweest) dan verwarmden we het heel iets. Niet te warm maken, maar net iets verwarmen door bv de schaal even au bain marie te zetten tijdens het mixen doet wonderen.
Nu heb ik natuurlijk nooit met een mix gewerkt, maar het is allicht iets om te proberen als je het geschift hebt.
Succes!!

5

Zaartje schreef:

Ik heb jaren als banketbakster gewerkt en als wij de creme geschift hadden (gebeurt ook weleens als het ingevroren is geweest) dan verwarmden we het heel iets. Niet te warm maken, maar net iets verwarmen door bv de schaal even au bain marie te zetten tijdens het mixen doet wonderen.
Nu heb ik natuurlijk nooit met een mix gewerkt, maar het is allicht iets om te proberen als je het geschift hebt.
Succes!!

dat werkt inderdaad perfect !!! au bain Marie

verwarmen is inderdaad de oplossing, de oorzaak is te groot temperatuurverschil tussen de mix en de boter

verwarmen is inderdaad de oplossing, de oorzaak is te groot temperatuurverschil tussen de mix en de boter

8

Ik heb het denk ik ook een keer gehad. Toen had ik de boter op kamertemperatuur gemixt, maar de "botercreme-mix" (dus water + mix + suiker) had ik in de koelkast bewaard en toen rechtstreeks bij de "warme" boter gedaan.

9

Aaah super! Ik had het ook van de week, snapte er niks van  :rolleyes:

to bake or not to bake --- that's the question!

10

Lijkt me trouwens wel een beetje tricky als je daarmee gaat afsmeren, omdat het vocht dan niet zo goed gemengd is met de boter. Misschien wordt de kans op een lekkende taart dan groter?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11

had ik ook toen het zo heet was. ik denk dat de boter toen gewoon echt te slap/warm was geworden.
onder de 20 graden heb ik er geen last van. maar ik heb doorgemixt en  het kwam wel wer vanzelf goed!

12

De mix met poedersuiker en water doe ik alleen eventjes met een garde en dan een uur laten staan (niet in de koelkast).

De boter 10 minuten mixen zodat ie romig is, dan een minuutje de mix er doorheen mengen.

I'm not fat, I'm just short for my weight