1

Onderwerp: vraagje over koekjes bekleden

Hallo allemaal!!,

Ik ben nieuw hier.Ik heb het geweldige boek van de koekjesfee.Wat een top boek zeg.Nu wil ik voor het echt allereerst koekjes gaan bakken.Ik wil hello kitty koekjes maken.Ik heb een uitsteker van hello kitty.Deze wil ik bekleden met rolfondant.Nu had ik gelezen dat je met behulp van suikerwater op je koekje kan plakken.Maar hoe maak ik suikerwater?heeft iemand een receptje ervan?Of laten we zeggen een verhouding hiervan?Nu nog mijn laaste vraag.Als deze klaar zijn en gebakken en gedecoreerd met de rolfondant,wil ik ze met behulp van poeder kleurstof in gaan kleuren de strik ogen en snorharen.Ik heb kleurpoeder in huis en alcohol.Kan dit gewoon in een bakje gedaan worden?En hoeveel kleurstof met alcohol?Ik hoop dat iemand me hiermee kunt helpen.
:D  :D  :D

2

Re: vraagje over koekjes bekleden

ik gebruik poedersuiker met een heel klein beetje water (plakt als een gek)

en het kleuren heb ik een medicijndoosje voor, dan heb je allemaal kleine vakjes en dan kan ik daarin de kleuren maken/mengen.

je hoef bij allebei maar weinig vocht te doen dus voorzichtig toevoegen.

N-Joy Cakes

3

Dank je wel voor je uitleg!
Dus ik zou voor de kleurpoeder een klein theelepeltje nemen.En dan voor de alcohol een klein druppie?

4

idd druppie voor druppie  ;)

tot je een dikte heb wat jezelf fijn vindt, tenminste dat vind ik prettig.
misschien dat iemand anders de juiste verhoudingen weet, maar ik gebruik er altijd zo weinig van dat ik erg voorzichtig ben met mengen.

N-Joy Cakes

5

Oke! dank je wel voor je uitleg! :)