1 Laatst bewerkt door FloordKB (09-08-2010 20:26)

Onderwerp: Mijn eerste stapeltaart.

En wat een ramp was het...
Ik dacht leuk me aanrechtblad is in te vetten met crisco zodat het uitrollen wat makkelijker zou gaan.
Maar dat doe ik in combinatie met mmf nooit meer! :mad:
De rode onderlaag is verschrikkelijk slecht geworden.
Allemaal soort van gaatjes kwamen er in toen ik de bekleding er al op lag en er niet meer af kon.
Ik had meteen helemaaaaaaal geen zin meer in deze taart.
Terwijl ik juist zo uitgekeken had naar mijn eerste stapeltje. :| :(
Snel afgeraffeld hier het resultaat.

http://a.imageshack.us/img337/307/img32882.jpg

Edit: Alle 3 de lagen zijn gevuld met een laagje chocoladefudge en een laagje banaanvulling.

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

2

Re: Mijn eerste stapeltaart.

nou ik vind hem super hoor..Je hebt een beetje reliëf op je aanrechtblad denk ik, toch? Mijn aanrechtblad is van rvs..maar ik gebruik eigenlijk toch altijd mijn eettafel om uit te rollen..lekker de ruimte en ik kan er goed omheen lopen..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Is toch hartstikke mooi geworden! :thumb:

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4

Ik vind hem voor een afgeraffelde taart erg mooi, haha hoe worden ze dan als het helemaal goed gaat!!!
Prachtig!!  :thumb:

Groetjes, Jolanda

5

Ondanks de tegenslagen is 'ie wel onwijs leuk geworden, ga zo door!

Jacqueline

6

Ik vind hem erg leuk geworden!!  :thumb:

7

prachtig.

8

Dankjewel voor jullie reactie's meiden!
Ik was echt ffies in een dipje nog, maar na de leuke reactie's hier is dat dipje wel verdwenen.

Judy schreef:

nou ik vind hem super hoor..Je hebt een beetje reliëf op je aanrechtblad denk ik, toch? Mijn aanrechtblad is van rvs..maar ik gebruik eigenlijk toch altijd mijn eettafel om uit te rollen..lekker de ruimte en ik kan er goed omheen lopen..

Thanx!
Nee het is niet het reliëf van het aanrechtblad...
Die is glad namelijk. :rolleyes:
Maar ik doe het meestal gewoon op mijn tafel ook idd, maar die wilde ik niet invetten, vandaar dus me aanrecht.

Jolandab schreef:

Ik vind hem voor een afgeraffelde taart erg mooi, haha hoe worden ze dan als het helemaal goed gaat!!!
Prachtig!!

Ik hoop dat dit me nooit meer over komt, dus dan hoop ik dat ze echt een stuk netter worden...  :lol:
Maar thanx voor het compliment.  ;)

yakefrank schreef:

Ondanks de tegenslagen is 'ie wel onwijs leuk geworden, ga zo door!

Dankjewel!
Ik ga zeker door.
Ben er wel achter dat 'taarten' helemaal mijn ding is.
Ben echt helemaaaaaaal verslaafd aan alles wat te maken heeft met taarten.  O-)  :rolleyes:

9

ik vind het een mooie taart.... ik kreeg als tip van de bakker waar ik altijd me spullen koop.... pak een vuilniszak, maak em aan alle kante open zodat je een groot zeil heb, rol daarop je marsepein/fondant op uit en draai je marsepein/ fondant om met vuilniszak en al! dus gewoon uitrollen en met vuilniszak over je taart heen trekken.....weet niet of je er wat aan heb, maar ik had een mooie taart, krijg em alleen niet gepost hier???

Groetjes Christa!

10

Christa163 schreef:

ik vind het een mooie taart.... ik kreeg als tip van de bakker waar ik altijd me spullen koop.... pak een vuilniszak, maak em aan alle kante open zodat je een groot zeil heb, rol daarop je marsepein/fondant op uit en draai je marsepein/ fondant om met vuilniszak en al! dus gewoon uitrollen en met vuilniszak over je taart heen trekken.....weet niet of je er wat aan heb, maar ik had een mooie taart, krijg em alleen niet gepost hier???

Dankjewel voor je berichtje.
Alleen ging het niet om het bekleden, maar om wat de crisco voor uitwerking had op de mmf.
Dat was echt niet best...  :nooo
Maja, het was weer een leer dat crisco niet mijn ding is en ik gewoon lekker blijf bekleden zoals ik eerder deed.

11

huh? Ik gebruik een bureaulegger van Ikea, beetje crisco er op en rollen maar, taart bekleden..dan met een babydoekje over de bureaulegger voordat je deze afwast en klaar ben ik....ik dacht dat iedereen het ongeveer zo deed  :o

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

12

@Judy: Ja ik denk het wel dat de meeste het op die manier ook doen.
Ik durf het alleen niet meer aan met crisco.
Ik doe het uitrollen normaal gesproken gewoon op mijn tafel met een beetje poedersuiker, maar door de positieve crisco ervaringen hier dacht ik ook dat het makkelijker zou zijn daar mee te doen (i.v.m. dat je dan zeker geen suikervlekken meer kan krijgen).

13

Wauw, hij is echt supermooi !!!!

Groetjes, Conny

14

ik vind hem erg leuk!!

Liefs, Zanoni

15

Hij is erg leuk!

16

Dankjewel meiden.  :rolleyes:

17

Wat een leuke stapel is het geworden, gelukkig is er niets van je tegenslag te zien!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Ik vind hem hartstikke mooi geworden hoor  :thumb:  :thumb: en ik ben ook nog steeds helemaal verliefd op je draakje  :lol:

19

heel leuk gedaan!