1

Onderwerp: Chocobom en slappe strik

Voor jarig vriendinnetje een chocobom, gevuld met Bonbonblocvulling en slagroom en een Oililytaartje, gevuld met mokkacreme en Baileyscreme
gemaakt. Tegen beter weten in de strik van marsepein gemaakt en hoewel bijna twee weken laten drogen toch ingezakt...Volgende keer toch fondant (met tylose) gebruiken!

http://i37.tinypic.com/5jv2f8.jpg

En aangesneden:

http://i37.tinypic.com/161zyua.jpg

2

Re: Chocobom en slappe strik

Ziet er lekker uit!!

3

Gaaf zeg! Die chocobom staat ook nog steeds op mijn lijstje

.. Want taart kan altijd!!

4

leuke taarten,
de vullingen klinken ook heerlijk,
waar kan ik deze kopen?

5

Nathalie B schreef:

leuke taarten,
de vullingen klinken ook heerlijk,
waar kan ik deze kopen?

Zie recepten in linkerkolom en dan bij vullen! Dan kom je heel veel recepten tegen, waaronder bovenstaande!

6

lijkt mij erg leuk om zo choco bom te maken. staat er ook ergens  een werk beschrijving van op de site ik kan het niet vinden. want hoe plak je de kit kat aan de rand vast?

7

ames schreef:

lijkt mij erg leuk om zo choco bom te maken. staat er ook ergens  een werk beschrijving van op de site ik kan het niet vinden. want hoe plak je de kit kat aan de rand vast?

Ik heb hem gewoon gevuld zoals iedere andere taart, toen afgesmeerd met chocopasta en daar plak je de Kitkats (of Twix, lange vingers of wat dan ook) dan tegenaan. Bovenop strooi je de M&M's. Ik heb gewoon biscuitmix gebruikt, maar ze worden ook wel met chocoladebiscuit gemaakt of met vruchten bovenop.

8

mooi de chocobom en de oilily ook, jammer van je strik  :nooo  :x

Leuke taartjes, jammer van de strik. Had je door de marsepein tylose gedaan. Want dat werkte bij mij wel.

10

Saskia mv Lisa schreef:

Leuke taartjes, jammer van de strik. Had je door de marsepein tylose gedaan. Want dat werkte bij mij wel.

Nee, ook niet. Dacht als het twee weken aan de lucht kan drogen, lukt het vast ook wel :s , niet dus. En ik heb het wel in huis!
Volgende keer beter.

11

wat een leuke taartjes

ik vind die chocobom helemaal geweldig  :thumb:
Heb hem meteen even opgeslagen als inspiratie als je het niet erg vind  :o

bakken ....... decoreren .......weggeven.
(omdat ik geen taart eet)