Onderwerp: [FEEDBACK] Mn eerste taartje...
Ok, niet helemaal waar.. Ik had kort daarvoor een andere taart geprobeert te maken, maar die wil ik graag uit mn geheugen verbannen.. (oa omdat ik dacht een dolfijn te kunnen boetseren.. bleek een dooie platvis.. er zat tijdens het aansnijden nog bakpapier tussen
etc etc)
Maargoed.. hier mn 2de poging..
Nu heb ik een aantal probleempjes.. Het eerste is duidelijk:de dora is veel te groot voor deze taart, maar das mn eigen rekenfout
)
-De fondant droogde supersnel uit.. waardoor dora steeds afbrokkelde..
-Had haar een beetje natgemaakt, en toen in de diepvries gelegd.. Na 3 dagen waren dr sokjes nog zacht, en dr haar kreeg ik nog zwarte vingers van.. dus was helemaal niet bevroren..
-De dag voordat ik hem af wou hebben bleek ik veel te weinig fondant over te hebben om de cake te bekleden..
Ik had marshmallows in huis...
Wat een ramp.
Heb ze in de magnetron gehad.. met water.. Daarna 10 min gekneed (nav vele topics op dit forum gelezen te hebben waar het bij het te kort kneden mis bleek te gaan)
Daarna steeds poedersuiker toegevoegd totdat het niet meer plakte..
Maar als ik het dan uit ging rollen (wat erg zwaar was) kroop het uit zichzelf weer een paar mm inelkaar...
Na een tijd rollen de hoop opgegeven en over de taart gelegd.. maar ook daar bleef het niet aan plakken.. Kon het er zo weer afhalen.. Ook in de hoeken bleef het los zitten.
Zelfs bij het aansnijden van de taart veerde de mmf nog superveel mee...
Pfff volgens mij waren dat mn grootse moeilijkheden wel...
Oja, niet vergeten de foto's te plaatsen....
Tis dus eigenlijk mn eerste taart die ik bak he.. Heb zelfs nog nooit koekkies gebakken, dus wees mild
(dr neusje was ik vergeten en daarna met verkeerde kleur gemaakt
)
Oja, gevuld met mona kwarktaartpudding en aardbeien.