26

Re: Tiramisu-achtige vulling,Overdreven simpel maar overdreeeeeven lekker!

Adrienne schreef:
etmc schreef:
chaja schreef:

Ik sprak overigens een arts hierover een paar dagen geleden en die vertelde me dat de salmonella aan de buitenkant van het ei zit en dat een ongebroken ei steriel is...

ja dat zei ik de vorige keer ook maar toen verklaarde men me voor gek, en dat t aan de buitenkant zit betekend niet dat t overal opzit,

Maar op het moment dat je het ei breekt ( best wel nodig om het in je toetje te doen :+), het dus onmiddelijk niet meer steriel: wat er aan bacterie-en aan de buitenkant zat, kan dan dus ook in je ei zitten. :Y

ja maar als je binnenkant niet in contact komt met de buitenkant (dus niet je schil in je bakje laten vallen ;)) dan is er niet veel aan de hand

27

etmc schreef:

ja maar als je binnenkant niet in contact komt met de buitenkant (dus niet je schil in je bakje laten vallen ;)) dan is er niet veel aan de hand

Niet om oude koeien uit de sloot te halen (Ik ben een paar dagen weg geweest, dus daarom zie ik dit onderwerp nu pas weer), maar ik wil toch graag dat mensen goed geinformeerd aan de slag gaan:

Om bacterie-besmetting te krijgen hoeft er echt geen schil in je ei te vallen, hoor! Het feit dat je vork, of welk ander voorwerp je ook gebruikt om het ei te breken, eerst in contact komt met de schil en daarna ook onmiddelijk met het ei is voldoende.

Verder moet iedereen z'n eigen afweging maken van hoe gevaarlijk of risicovol zij een salmonella-besmetting vindt; voor zichzelf, voor haar gasten of voor eventuele afnemers :) :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

28

yakefrank schreef:

Lijkt me erg lekker, maar ook wel een beetje eng om te gebruiken, omdat het van rauwe eieren wordt gemaakt.

Ik maak heel veel tiramisu voor ons restaurant,maar ik vervang de eiren voor advokaat.Is een perfecte vervanging en is nog lekker ook.De aantal gr voor de poedersuiker vind ik vrij veel! ik gebruik zelf voor een beslag van 500gr mascarpone maar 100gr poedersuiker

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

29

nikki69 schreef:
wilmabrouwer27 schreef:

de salmonella zit in het eigeel, en loop je vrij weinig tot geen risico met het eiwit.

Maar je hebt voor dit recept juist het eigeel nodig ;)

ach heb soms van die uitspraken  :grr:   :o