1

Onderwerp: fondant plakt

ik ben een beginner, heb nu 2 keer cc gemaakt en zit met de volgende vraag.
Plakt jullie fondant ook. Ik gebruik funcakes fondant, dit vind ik lekker van smaak en het werkt heel fijn vind ik. Maarrr als de cuppies klaar zijn, dan wordt de fondant plakkerig, als de cuppies tegen elkaar komen  (per ongeluk) dan smelt het als het ware tegen elkaar aan. Is dit echt een funcakes probleem of ligt het aan mij.
Ik had ook rood gekocht van regalice, dit ruikt raar, vind ik brokkeliger om te werken maar droogt wel fijn op op de cc en van tegen elkaar plakken geen probleem.
Ik heb ze gisteravond gemaakt en de rode zijn "droger" dan de andere kleuren.
Dan is er ook nog pettinice fondant, ik denk dat ik die ook maar eens probeer.
Ik wil van de week een proeftaartje maken, maar ik ben bang dat dit een plakbende wordt met de fc-fondant. Blijven de versiersels er wel aanplakken op de zijkant?
Welke tips of raad hebben jullie voor me.
Welke fondant wordt het meest gebruikt door jullie en waarom?

alvast bedankt, Yvonne

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: fondant plakt

Hey, ik ben ook een beginner en ik heb RegalIce en heb het zelfde probleem... Ik zoek ook andere en ik wou voor Funcakes fondant gaan.. dus ik ben nu ook door de war.. :grr:  Ben benieuwd naar de reacties!

Wat ik wel vond helpen was een dat ik sowieso op bakpapier werkte en daar soms een beetje poedersuiker op deed.. Hierdoor bleef het iets minder plakken.

Gr Kelly

3

Re: fondant plakt

Kelly1610 schreef:

Hey, ik ben ook een beginner en ik heb RegalIce en heb het zelfde probleem... Ik zoek ook andere en ik wou voor Funcakes fondant gaan.. dus ik ben nu ook door de war.. :grr:  Ben benieuwd naar de reacties!

Wat ik wel vond helpen was een dat ik sowieso op bakpapier werkte en daar soms een beetje poedersuiker op deed.. Hierdoor bleef het iets minder plakken.

Gr Kelly

Bij het werken ermee heb ik niet zo'n last van plakken, alhoewel de regalice wel wat plakkeriger is dan de funcakes.
Ik rol uit op de snijmatten van ikea en dat gaat perfect. Ik hoef bijna nooit poedersuiker te gebruiken.
Ik heb de dag erna last van plakkerige fondant van FC en ik laat de cuppies gewoon onverpakt buiten de koelkast staan.

groetjes, Yvonne

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591