1 Laatst bewerkt door Kelly1610 (08-08-2010 18:43)

Onderwerp: Kleurstof; hoe...??? :P

Hoi allemaal!

Mijn eerste taart is af :D Het is gewoon gelukt haha, ik zal het binnekort plaatsen!

Ik vind het erg leuk om te doen. Nu wil ik witte fondant kopen en het zelf gaan kleuren, want ik had een startpakket van RegalIce, maar dat plakt erg. Klopt dat of ligt dat aan mij..?
Dus vraag 1) Welke fondant is beter?

Vraag 2) wat is slim om te doen qua kleurstof? Welk merk is goed? Rood en zwart koop ik voorgekleurd. (al verschillende dingen over gelezen)
Dan lijken mij overige basiskleuren: roze, blauw, groen en geel. Of mis ik iets?  :s  Ik heb nog een aantal voorgekleurde stukken, dus ik kan mengen.
Nu zoek ik eigenlijk felroze, maar welke raden jullie aan?

Ik wil binnenkort bestellen, maar wil wel een goede keuze maken :rolleyes: , dus ik ben benieuwd naar jullie mening/advies!!

Groetjes, kelly

2

Re: Kleurstof; hoe...??? :P

Ik vind zelf americolor het mooiste kleuren. Ik heb ook veel van sugarflair. Voor felroze kun je de PINK van sugarflair nemen.

Ik gebruik altijd Pettinice fondant. Dat werkt prima.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Hallo Kelly1610,

Ik heb deze week kleurstof van "Wilton" binnen gekregen en daarmee zowel fondant als marsepein gekleurd.

Ik kan je zeggen dat het lekker pittig roze is geworden!

De marsepein was donker roze geworden (ik was wat enthousiast met de kleurstof) en de fondant heel fris roze.

De andere kleuren (groen, blauw, geel en paars) die ik gebruikt heb, waren ook erg pittig van kleur.

Ik kan de kleuren misschien het best omschrijven als mooi helder, ik had niet gedacht dat ik ze zo fel zou krijgen.

Ik heb nog geen ervaring met andere merken maar over deze in ieder geval zeer tevreden.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

4

Voor felle kleuren kun je ook de electric colors van americolor gebruiken, die zijn al lekker fel zoals de naam al zegt!

5 Laatst bewerkt door Kelly1610 (09-08-2010 11:12)

Over die felle kleuren heb ik gehoord, maar ik wil het graag in deze webshop kopen, aangezien ik nog meer hier ga bestellen en niet dubbele verzend kosten wil betalen, dus of wilton, of sugerflair.
Weet iemand wat de grootste verschillen zijn tussen deze 2?

Hetzelfde geld voor het fondant, of Pettinice, of Wilton of Funcakes, de rest hard niet uit zie ik en RegalIce heb ik al gehad. Weet iemand wat verder het verschil tussen die 3 is?

Thnk voor de reacties zover  :Y

Gr Kelly

funcakes hard ook niet uit  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik heb zowel Wilton als Sugarflair, die laatste vooral in de 'tussenkleuren'. Pink van Wilton wordt echt wel hardroze, Royal Blue van Wilton is mooi blauw, maar Navy van Sugarflair ook.
Als je toch zelf rood wilt, kun je Extra Red van Sugarflair kopen, die wordt echt wel rood.
Van Wilton is Leaf Green een mooie frisse groen, van Sugarflair Party Green. Je kunt ze gewoon door elkaar gebruiken en kiezen voor de kleur die je mooi vindt.

FunCakes hardt inderdaad niet uit (maar is wel lekker :9) PettinIce hardt echt wel uit (maar vind ik niet lekker :+)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:

Ik heb zowel Wilton als Sugarflair, die laatste vooral in de 'tussenkleuren'. Pink van Wilton wordt echt wel hardroze, Royal Blue van Wilton is mooi blauw, maar Navy van Sugarflair ook.
Als je toch zelf rood wilt, kun je Extra Red van Sugarflair kopen, die wordt echt wel rood.
Van Wilton is Leaf Green een mooie frisse groen, van Sugarflair Party Green. Je kunt ze gewoon door elkaar gebruiken en kiezen voor de kleur die je mooi vindt.

FunCakes hardt inderdaad niet uit (maar is wel lekker :9) PettinIce hardt echt wel uit (maar vind ik niet lekker :+)

Thnx! Ik denk dat ik voor Wilton ga! :)

En qua fondant.. Ik bekleed mijn taart er mee, maar ook het versieren doe ik ermee, hoewel ik me nog niet waag aan grote 3d dingen. Dus moet het dan hard worden? Niet persee toch?

Phoe.. weet t niet meer  :grr: haha

9

Versieren met FunCakes gaat prima. Ik heb er zelfs roosjes mee gemaakt (een taart vol) en die bleven echt goed in model hoor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Ik gebruik zelf graag RegalIce, omdat het snel en gemakkelijk gekneed kan worden en het neemt ook goed de kleur op. Kleine oneffenheden, naden of een nagelafdruk kunnen heel gemakkelijk weggewerkt worden als de suikerpasta nog zacht is. Ik werk altijd op een stuk vinyl tafelkleed, ik moet bijna nooit iets gebruiken tegen het plakken. Als het heel erg warm is, dan gebruik ik een heel klein beetje poedersuiker. Pettinice vind ik heel erg vies van smaak, maar dat is persoonlijk natuurlijk. De Funcakes ken ik niet. Callebaut vind ik goed van smaak, maar werk bij mij voor geen meter omdat ik het veel te stug vind en je kan ook veel moeilijker iets wegwerken als dat nodig is.

11

Thanks iedereen voor de reacties  :Y

Het is geworden, Wilton kleurstof en Funcakes fondant. Ben benieuwd, en ik heb niet heeel veel besteld, dus vindt ik dit niets, kan ik volgende keer weer iets anders proberen!  :9

Donderdag ga ik een taart maken, dus jullie horen wel wat mijn ervaring ermee is haha!

Groetjes