1

Onderwerp: Hulp nodig voor wiegje maken!!

Hallo allemaal
Ik ben begonnen met het maken van een wiegje, maar het lukt me gewoonweg niet om het bovenste gedeelte te maken...ik bedoel het lakentje wat over het wiegje heen hangt bij het hoofdje van de baby (hopelijk snappen jullie wat ik bedoel)

Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar mijn fondant blijft scheuren  :s  Het volgende heb ik geprobeerd: lollystokje gebogen en daarover de fondant, het scheurde, fondant heel dik uitgerold scheurde weer en zakte aan 1 kant er af, heel dun gedaan, gebeurde hetzelfde...stokje eruit gehaald en de bovenkant zakt weer naar beneden...Ik gebruik fondant met tylose...

Ik ben nu naar zo`n dikke 10 pogingen koos radeloos  ;) en dacht ff op t forum vragen...ik hoop dat er mensen zijn die kunnen helpen!!!!! misschien doe ik iets niet helemaal goed, of heeft iemand een andere manier van werken??

Ik heb ook al op de how-to`s gekeken maar bij de engelse staat ook meet stijve draad, maar ja dat wil dus bij mij niet...

Alvast bedankt!!

I love pie!!

2

Re: Hulp nodig voor wiegje maken!!

Ik weet niet of je met wiegje uit de Mjam taart bezig bent of met een ander wiegje. Ik heb em uit de Mjamtaart gemaakt en hier al gepost, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=108309

Op onderste foto zie je dak eerst een kap heb gemaakt van een lap rechthoekvormige fondant. Ik heb een wcrol met daarom heen bakpapier geplakt > op wiegje gelegd en daarop kap gelegd en uiteinden vastgeplakt met eetbare lijm (water+tylose) Dit heb ik een nacht aan lucht laten drogen.
Volgende dag gordijntjes gemaakt, die kun je er dan zo overheen leggen. Officieel moest die aan achterkant nog sluiten maar kreeg ik niet voor elkaar.

Hoop dat je er uit komt  :thumb:

3

Re: Hulp nodig voor wiegje maken!!

Hoi Idelet bedankt voor je info!! Dit doe ik de volgende x ook...onderhand was ik al weer gaan proberen, ik ga altijd net zo lang door totdat het me lukt en heb eigenlijk een dikke wand gemaakt en daarover een gordijntje gedrapeerd, maar ben niet tevreden...zometeen wat decoratie erop maken en dan is ie klaar...ik heb geen zin meer om helemaal over nieuw te beginnen pfff :o Als die klaar is zet ik wel een foto op de site
Maar nogmaals tnx voor de info!!

I love pie!!