Onderwerp: Tips en ideeen gevraagd delfts blauwe taart
Hoi allemaal.
Anderhalve maand bezig voor mezelf met cupcakes. Nou vroeg een collega of ik een taart voor haar kon maken met delfts blauw als thema.
Euhhh ja dat wil ik wel proberen....
Het word een vierkante taart van 26x26 cm. Ze wil chocolade mbc als vulling (mbc met nutella) en bovenop komt een ouwelprint.
Bij de xenos heb ik van dat suikerwerk gekocht in delfts blauwe stijl.
Maar voor de rest qua opmaak weet ik het eigenlijk niet zo goed.
Ik lees dat afsmeren met slagroom prima kan. Ik heb het idee dat dat gaat lopen (als ik gewoon een bakje geklopte slagroom in de koelkast bewaar word dat ook altijd weer wat dunner), maar dat valt dus wel mee? Tja bakkers doen het natuurlijk ook
Ik moet nog ff kijken dan of ik slagroom met klopfix neem of aangevette slagroom (nooit gehad dus wil het dan wel eerst zelf proeven).
De decoratie bovenop gaat wel lukken lijkt me, maar zit een beetje met de zijkant. Kan geen strooisel vinden in de delftsblauwe kleur en nougatine of chocoschaafsel kleurt er niet echt bij
Daarnaast mag ik nog een taart gaan maken, ook met een ouwelprint. Deze word gevuld met aardbeienmousse en ik zat te denken om daim te gebruiken voor de andere laag vulling.
Moet ik dan nog een dijkje bc aanbrengen voor ik de vulling erop doe zodat het vocht niet in de taart trekt? Of is die bc alleen als je gaat bekleden met marsepein/fondant zodat het vocht niet daarin trekt?
Hoop op handige tips en ideeen