1

Onderwerp: eertse stapeltaart en strik

hier mijn eerste stapeltaart en mijn eerste strik. de strik was een ramp om te maken... ik gebruik altijd rolfondant die uithard, maar na drie keer in de oven en een dag uitharden werd hij gewoon weer zacht. en hij bleef inzakken. of het nou kwam dat ik met crisco uit had gerold of iets anders (vochtig weer) ik weet het niet maar leuk is anders  :(
het gin trouwens toch niet heel goed om taart te maken deze keer, want ook de onderkant bij het bekleden werd niet netjes. maar hij smaakte prima en iedereen vond hem mooi!!!

alle tips zijn welkom!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L7CZ4PRI.jpg

2

Re: eertse stapeltaart en strik

Ik vind het een mooie taart. In vervolg moet je tylose erdoor kneden dit hard de fondant goed uit. Maar voor een strik moet je hem wel een nachtje laten staan geloof ik.

Groetjes Bianca

3

ok ga ik doen! ik dacht dat het niet nodig was omdat het fondant van pettince was..... nog tips voot het vast 'lijmen'??? ik deed de lussen op het onderrondje en dat werd helemaal soppig.....

4

Leuk!

5

leuk met je strik , en geeft altijd iets extras aan een taart

en je kunt ook randjes langs de onderkant doen , of balletjes enz

is het wat meer afgewerkt

en voor de strik , tylose idd , en niet in de koelkast , vastmaken met icing

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

6

hoi sam, bedankt voor je reactie. afwerken is inderdaad een klein probleem hier. maar soms vraag ik me wel eens af hoe ander dat voor elkaar klijgen met twee kleine kids in huis :|  (enorm tijdgebrek!!!)
mijn volgende wens op het verlanglijstje is dan ook een klei/suger gun

7 Laatst bewerkt door yakefrank (11-08-2010 08:44)

Als je nou 's avonds vult en afsmeert (als je kinderen dus in bed liggen), dan kun je de volgende dag helemaal gebruiken om te decoreren. Dan gaat het ook makkelijker, omdat 'ie dan door en door koud is.

Succes!

Jacqueline

8

:thumb:  :thumb:  :thumb:

knap gedaan hoor! het tijdgebrek ken ik en het is allemaal erg tijdrovend.
vind de strik zonder tylose al aardig stevig eigenlijk! hier altijd al een geworstel om bloemen ed te laten drogen, heb me nog niet aan een strik gewaagd...

liefs marieke