1

Onderwerp: help...hoeveel biscuitmix????

Ik ben vandaag mix voor moskovisch beslag gekocht bij "voor je taart". Nu zie ik dat de hoeveelheden mix, water en eieren afwijken van het tabel hier. En het tabel verschilt weer van het recept van biscuitmix (onder tabellen) Kunnen jullie me nog volgen?

Ik ga aankomende week voor het eerst de kant en klare mix gebruiken. Ik ga een stapeltaart maken met een taart van 24 cm doorsnee en een van 16 cm doorsnee.

Ik ben nu dus even in de war geraakt door de verschillende hoeveelheden.

Aangezien ik natuurlijk geen mix wil verspillen en 2 goede taartjes wil maken vraag ik het hier dus maar even voor de zekerheid:

Wie kan mij vertellen welke hoeveelheden ik nu precies nodig heb?

Ik ga trouwens eieren maat L gebruiken.

Alvast bedankt!

Groetjes Natasja,

2

Re: help...hoeveel biscuitmix????

ik zou voor de moskovisch taart de hoeveelheden van de verpakking aanhouden en voor je andere taart die uit de tabel...

succes ermee!

3

petrawb schreef:

ik zou voor de moskovisch taart de hoeveelheden van de verpakking aanhouden en voor je andere taart die uit de tabel...

succes ermee!

Op de verpakking staat de hoeveelheid voor een 20 cm vorm en ik maak er 1 van 24 en 1 van 16.

Ik ben echt geen kei in het omrekenen van hoeveelheden, ben sowieso geen rekenwonder.

Ik zou het 16 cm taartje kunnen uitproberen met de hoeveelheden van de tabel... :/ maar wil niet dat het mislukt.

Groetjes Natasja,

4

ik denk dat als je het beslag in de 16 cm of 24 cm doet, de taart wel zal lukken, maar dan wat hoger/lager zal zijn dan wanneer hij in een 20 cm gaat..... mochten de verhoudingen tussen je gebakken taarten dan niet mooi staan wat de hoogte betreft kan je eventueel kiezen om het in de 16 cm te doen en er dan een laagje af te snijden... en dan wel gewoon met een sateprikker kijken of je taartje gaar is.
of zie ik het nu te simpel? :lol:  :D

5

petrawb schreef:

of zie ik het nu te simpel? :lol:  :D

Nee hoor...ik geloof dat ik het te ingewikkeld uitleg...tis al laat en heb een wijntje op..haha.. :D

Ik maak een stapeltaart met 1 taartje van 24 cm en 1 taartje van 16 cm. Dus 2 verschillende taartjes...en nu probeer ik er dus achter te komen welke hoeveelheden ik nodig heb als ik van de verpakking uitga.

Ik heb inmiddels ook een berichtje achter gelaten op het forum van "voor je taart", daar komt het beslag vandaan.

Groetjes Natasja,