1

Onderwerp: taar voor 30 pers welke maten ??

hoi

ik heb een opdracht voor 30 personen 3 hoog welke maten kan ik het beste nemen meestal doe ik 25-20-15 maar dat is veel meer :s meestal bestellen ze eigelij ook voor 35 pers dan houd ik deze aan. en ze wil hem 3 hoog vind ik ook mooier hoor :Y  nu dacht ik doe ik het halve maten maar ik kan niet vinden hoeveel personen er uit een 12.5-17,5-22,5 gaan :nooo  kan iemand mij hiermee helpen
bedankt

Re: taar voor 30 pers welke maten ??

die maten worden in de tabellen afgerond. 22,5 is 22 en 17,5 is 18

kom je uit op 26 ongeveer.

Maar waarom is het erg als die mensen 3 stukjes extra krijgen?
Ik heb dat regelmatig, en kies dan voor het uiterlijk van de taart, wat dus extra stukjes betekent, ipv strak op het aantal personen berekenen.

je kunt trouwens ook je 15/20/25 pannen gebruiken en er minder beslag in doen. 30gram bisuitmix per persoon :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

25-20-15 is bij mij voor 16-10-6 personen = 32 personen in totaal.

Ik zou dan ook gewoon deze maat aanhouden voor 30 personen.

Liefs, Zanoni

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

mag ik zeggen dat ik het niet echt met die lijst eens ben.
want een 25+20 rond is bij mij echt geen 30 stukjes. Dan worden het wel hele kleine stukjes

Liefs, Zanoni

ja dat is bij mij ook geen 30 stukjes, maar.... naar mijn mening kloppen een heleboel tabbelen versus stukjes niet...

even mijn bericht kopiëren vanuit dat topic:

mag ik vragen waar je de berekeningen voor het aantal personen vandaan hebt? Want het klopt niet helemaal.

als ik straal x straal x PI doe, en deel door 25 (per stukje 5x5cm) komt ik bij de 20cm afgerond op 12 personen.
Maar als ik diezelfde formule toepas op de 35cm, kom ik op 38 personen en niet op 30....   :think:

maar bovenstaande misrekening staat dus bijna op alle tabellen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:

ja dat is bij mij ook geen 30 stukjes, maar.... naar mijn mening kloppen een heleboel tabbelen versus stukjes niet...

even mijn bericht kopiëren vanuit dat topic:

mag ik vragen waar je de berekeningen voor het aantal personen vandaan hebt? Want het klopt niet helemaal.

als ik straal x straal x PI doe, en deel door 25 (per stukje 5x5cm) komt ik bij de 20cm afgerond op 12 personen.
Maar als ik diezelfde formule toepas op de 35cm, kom ik op 38 personen en niet op 30....   :think:

maar bovenstaande misrekening staat dus bijna op alle tabellen :Y

mijn ervaring is eigelijk dat er meer uit gaat mijn kapsels zijn 10 hoog en ik krijg ik  van mensen te horen dat ze er meer uithalen en niet 3 extra sukje maar 8-10 :/  als ik de ander tabel gebruik kom im bij mde maten 15 20 25 uit op 40 pers :s  kijk dat is dan 10 pers meer en dus 20 euro goedkoper vandaar dat ik het even wilde weten ik dacht misschien zijn die halve maten dan iets kijk als er 3 stukken extra uit gaan dat maakt me niet uit.

iig bedankt