1

Onderwerp: barbietaart

Hallo,

ik wil een keer een barbie taart maken. Welke bakvorm gebruiken jullie hiervoor?

Groetjes Bianca

2 Laatst bewerkt door annick67 (07-08-2010 11:37)

Re: barbietaart

Wilton Wonder Mold.

(Gewoon de zoekfunctie gebruiken..... dan vind je zonder twijfel heel veel info!)

3

Ik had de zoekfunctie geprobeerd. Barbie en ook prinses ingevuld bij de how to's maar geen resultaat. :(

Maar bedankt

Groetjes Bianca

4

ik denk ook niet dat je dan in de how to's moet zoeken, maar eerder in bakken & vullen, taartdecoratie algemeen en zelfs in 2dehands.

Je hebt de:

• wilton wonder mold

• wilton magic mold (is wat hoger dan de wonder mold, dus kunnen ook echte barbies in)

• silverwood tiffin mould

je kunt ook de mixerkom van een kennie gebruiken, heb ik gelezen  ;)

Liefs, Zanoni

5

Ik wil hem ook eens proberen, maar als het me toch niets lijkt, heb je zo'n dure vorm gekocht.
Ik heb op het forum gelezen dat veel baksters een blanda schaal bij ikea gekocht hebben. Deze is maar 5 euro.
Is het niet mijn ding, ben ik niet zo veel geld kwijt.

groetjes, Yvonne

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

het nadeel van de blanda is dat de verhoudingen dan niet kloppen, dus moet je de vorm gaan bijsnijden.

Je kunt ook een oproep plaatsen op het forum of je hem van iemand kan lenen.
Heb ik zelf ook gedaan, en ik mocht hem lenen van moe45. En daarna heb ik hem zelf ook besteld.

Liefs, Zanoni

7

Ik gebruik 2 tulbandvormen voor de barbietaart. Een grote en een kleine. Die had ik toch al dus hoefde geen dure vorm aan te schaffen. En het werkt prima!

8

ik gebruik de wondermold en ik bak nog een biscuit van 22 die ik eronder doe zodat de barbie een grote lange jurk aan kan... :Y

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.