1

Onderwerp: schuimpjes

Hoi allemaal,

Ik heb de zoekfuncie al gebruikt maar ik kom er niet goed uit.

Ik zou graag schuipjes willen maken je weet wel van die met eiwit ect,
Maar mijn oven kan niet lager dan 150 graden
terwijl er in elk recept staat niet warmer dan 110.

Kan dit wel in mijn oven of kan ik het beter uit mijn hoofd zetten??

Groetjes roller_dance (Tanja)

2

Re: schuimpjes

Even :Schuimpjes met paarse gloed intikken bij klein en fijn !  :Y

Zijn zeker mooie schuimpjes, Maar ook die zijn weer gebakken op 110  :(

4

PAVLOVA MET FRAMBOZEN
(nagerecht, 4 personen)

Benodigdheden:  of koop een “pavlova magic mix”:

•    4 eiwitten
•    150 gram witte basterdsuiker
•    3 druppels vanille-essence
•    (flesje à 24 ml, baukje)
•    1 theelepel witte-wijnazijn
•    1 theelepel maïzena
•    250 gram frambozen
•    125 ml slagroom
•    1 zakje vanillesuiker
•    Bakpapier

Oven voorverwarmen op 150 graden. In vetvrije kom eiwit en mespunt zout met mixer kloppen tot massa pieken begint te vormen. Suiker lepel voor lepel erdoor kloppen tot eiwitschuim stevige pieken heeft gevormd. Vanille-essence, azijn en maizena erdoor spatelen.

Eiwitschuim in cirkel op met bakpapier beklede bakplaat scheppen. Bakplaat laag in oven schuiven en schuim ca. 1 uur bakken. Oven uitschakelen, maar ovendeur dicht laten. Eiwitschuim minstens 1 uur laten drogen, tot buitenkant stevig aanvoelt, maar kern zacht en kleverig is.

Enkele frambozen met vork fijn prakken. Slagroom met gepureerde frambozen en vanillesuiker stijfkloppen. Schuimtaart uit oven nemen. Slagroom op schuimtaart scheppen en Pavlova met frambozen garneren.

Bereiden: ca. 15 minuten
Oventijd: ca 2 uur
Bevat per eenpersoonsportie: 295 kilo calorieën
4 gram eiwit – 11 gram vet – 44 gram koolhydraten

Misschien heb je hier wat aan ??? ls je het fruit gewoon weg laat heb je ook gewoon schuim...

5

Ik zou zeggen: GEWOON PROBEREN.
Hou de schuimpjes goed in de gaten, verwarm de oven niet voor, verkort de baktijd bijvoorbeeld.

Als het niet lukt,dan heb je het tenminste geprobeerd. Van je fouten leer je en zo leer je ook hoe jou oven werkt...  :thumb:

Happiness is a CAKE!!

ga het idd van de week wel gewoon ff proberen.

Bedankt voor de reacties!!

7

misschien je oven op de laagste stand en de deur een klein stukje open? dan kan er wat warmte ontsnappen.

(heb geen idee of het werkt, maar het kwam als idee in mij op)

Liefs, Zanoni

8 Laatst bewerkt door Ottolien (07-08-2010 15:12)

Wat grappig dat zie ik nu pas. Dit recept is van vandaag en ik besloot gisteren al dat ik een pavlova taart wilde maken voor mijn verjaardag. Dus toch maar even de zoekfunctie gebruikt en daar stond een recept :Y . Deze dus.

Hij staat nu in de oven. Ik dacht als dit een toetje voor 4 personen is verdubbel ik de ingredienten wel. Gelukkig dat ik niet al mijn eieren even mooi kon splitsen want dan had mijn Kennie echt overstroomt. 6 eieren is echt het max met dit recept in de Kennie ;) .
Alleen ben ik dan weer die dombo die de eieren en de suiker verdubbelt en dan verderop vergeet dat ook de aijn en de maïzena moet worden verdubbeld, maar het zag er goed en stijf uit toen ik het op de bakplaat smeerde (ook die is eigenlijk te klein voor 6 eieren)

Ik wacht dus met spenning nog een uur of 2 voor ik weet of hij echt gelukt is :rolleyes:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Marinina schreef:

PAVLOVA MET FRAMBOZEN
(nagerecht, 4 personen)

Benodigdheden:  of koop een “pavlova magic mix”:

•    4 eiwitten
•    150 gram witte basterdsuiker
•    3 druppels vanille-essence
•    (flesje à 24 ml, baukje)
•    1 theelepel witte-wijnazijn
•    1 theelepel maïzena
•    250 gram frambozen
•    125 ml slagroom
•    1 zakje vanillesuiker
•    Bakpapier

Oven voorverwarmen op 150 graden. In vetvrije kom eiwit en mespunt zout met mixer kloppen tot massa pieken begint te vormen. Suiker lepel voor lepel erdoor kloppen tot eiwitschuim stevige pieken heeft gevormd. Vanille-essence, azijn en maizena erdoor spatelen.

Eiwitschuim in cirkel op met bakpapier beklede bakplaat scheppen. Bakplaat laag in oven schuiven en schuim ca. 1 uur bakken. Oven uitschakelen, maar ovendeur dicht laten. Eiwitschuim minstens 1 uur laten drogen, tot buitenkant stevig aanvoelt, maar kern zacht en kleverig is.

Enkele frambozen met vork fijn prakken. Slagroom met gepureerde frambozen en vanillesuiker stijfkloppen. Schuimtaart uit oven nemen. Slagroom op schuimtaart scheppen en Pavlova met frambozen garneren.

Bereiden: ca. 15 minuten
Oventijd: ca 2 uur
Bevat per eenpersoonsportie: 295 kilo calorieën
4 gram eiwit – 11 gram vet – 44 gram koolhydraten

Misschien heb je hier wat aan ??? ls je het fruit gewoon weg laat heb je ook gewoon schuim...

klinkt heerlijk... zal me er ook aan wagen ;)
bedankt voor het recept...

Happiness is a CAKE!!

10

Nou hij is heerlijk dames. En hij ziet er ook heel vrolijk uit.
Ik had er frambozen uit eigen tuin en aardbeien opgegooid. Letterlijk opgegooid want het bezoek dat na 15.00 uur zou komen stond dus om 11.00 uur al op de stoep :grr: .

Persoonlijk zou ik volgende keer de oven iets lager zetten qua temperatuur, maar het ging zo ook wel.

http://94.100.114.3/1050000001-1050050000/1050020301-1050020400/1050020302_5_z6Gi.jpeg

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11 Laatst bewerkt door Marinina (08-08-2010 21:45)

:9  :9  :9  Dit is echt zooooooo lekker !!! :9
Ziet er goed uit zeg !