1

Onderwerp: [FEEDBACK] kaas.....

.....met muizen ;-)

Met de kinderen aan het bakken geweest. Cupcakes, koekjes en een taartje (zie hieronder)

Voor het eerst MMF gebruikt (zelf gemaakt) alleen voor de bekleding voor het boetseerwerk heb ik suikerpasta gebruikt.

Ook voor het eerst een biscuit gemaakt. Taart gevuld met aardbeien kwark en aardbeien botercrème. Ook afgesmeerd met deze botercrème. Maar mijn kinderen blijken dit niet echt lekker te vinden. Wet iemand een alternatief voor botercreme of een goed idee voor het vullen van taart voor kinderen?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Y4TCW6YU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VRQW848K.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VEXUEOJS.jpg

meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=MYY7RDWH

Tips zijn meer dan welkom ;-)

Re: [FEEDBACK] kaas.....

ooo wat een schatje!!!

3

Schattigis de taart , ik gebruik als vulling vaak slagroom met vanille-saroma, vinden kinderen ook erg lekker !  :Y

4

Wat een leukerd zeg!
Welke botercreme had je voor de vulling gebruikt? Want de meringue botercreme is lekker, veel luchtiger dan "gewone". En ipv botercreme kun je ook vullen met slagroom, monatoetje, enz. Succes!

5

Marinina schreef:

Schattigis de taart , ik gebruik als vulling vaak slagroom met vanille-saroma, vinden kinderen ook erg lekker !  :Y

Slagroom was ook wat ik dacht! ;)

6

Daar wordt je toch helemaal blij van, wat een schattige taart!

Say YES with joy. Say NO without fear.

7

wat een leukerd!

Jeetje wat leuk zeg. Die wil ik ook een keer maken! Heb je de muisjes met icing vastgezet of zit er ook een sateprikker oid in?

Life is what you bake it.

9

Superleuk!!!  :thumb:

En wat betreft de smaak; bij mij vinden de kinderen het juist wel lekker...?? Dus tja, je zal moeten experimenteren denk ik...

10

wat een schattige taart   
Leuk idee  :Y

:thumb:  :thumb:  :thumb:

bakken ....... decoreren .......weggeven.
(omdat ik geen taart eet)

11

Wat een ontzettende leukerd, die muisjes zijn echt té schattig!

Je kunt ook afsmeren met chocopasta of (gezeefde) jam. Mijn dochter vind de taart met fondant vaak te zoet, dus vul ik voor haar vaak met iets fris als citroenroom (slagroom met lemoncurd) en een laagje lemoncurd eronder. Verder vinden kinderen gewoon jam met slagroom ook vaak erg lekker.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

12

wat een ontzettend leuke taart!

~ Never waste a good crisis... ~

13

schattig met die muisjes.
taartgroetjes Carla

14

Oh wat leuk zeg!! Staat ook nog op mijn verlanglijstje :D

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

15

Leuke taart! :D

May the cakes be ever in your flavor!

16

Heel erg mooi gemaakt hoor!!
En voor het afsmeren gebruik ik gewoon bc, afsmeren met wat anders vind ik niet fijn (maar dat is natuurlijk persoonlijk) en ik doe er altijd een scheutje citroenaroma door en dan wordt het geheel lekker fris...en daarnaast ook vaak frisse vullingen..
Mn vriend vond t ook nie altijd lekker, maar nu wel!

I love pie!!

17

Wat een superleuk taartje! Origineel gedaan.
Ik sla 'm graag op, als dat mag.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

18

bedankt voor de tips. Ik ga volgende keer maar eens een chocotaartje maken en / of afsmeren met chocolade pasta. mijn oudste 2 zijn niet zo gek op slagroom dus helaas wordt dat niets maar ik ga het wel proberen en ze laten proeven...weer een rede om een taartje te maken ;-)

19

ik moet voor morgen zo`n soort taart maken alleen dan met het logo van old amsterdam maar ze wilde der ook een hap uit met dan een muisje der uit maar ik vraag me af hoe ik t beste die muisjes kan bevestigen! heb je misschien een paar tips voor me???

Liefs marielle

20

Lieffff :Y

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

21

Wat een geweldige kaastaart :Y
Welke kleurtjes heb je gebruikt om zo'n kaas kleur te krijgen

22

ik heb een beetje de kleur egg yellow gebruikt. Van die kleurpasta van het merk sugarflair. Het is marshmellow fondant (zelf gemaakte)

23

Wat een leuke taart, ik ga voor volgend weekend net zo een maken. Het wordt een combi van alle kaas & muizen taarten die ik hier heb gezien.

Dat wordt dan mijn eerste poging met boetseren.....

www.piesforfun.nl     ----        Groetjes, Susanne

24

wat een leukerd ! Ik gebruik ook vaak abrikozenspijs. Dit wordt vooral gebruikt als vlaaivulling, maar is ook heel lekker tussen cake en biscuit.

25

Wat een leuk taartje!