26

Re: Biscuit is denk ik niet ver genoeg omhoog gekomen

Hoi meiden,

Ik weet niet of iemand nog dit berichtje leest, maareh....biscuit/cake voor mijn schoonzusje gebakken gisteren in ene 20cm vorm. Hij kwam perfect omhoog, alleen aan de zijkant kwam hij er wat over heen, ik moest dus wat bijsnijden. Heb heb de biscuit/cake op aanraden op 170 graden gebakken, maar helaas, toen ik hem vandaag wilde vullen kwam ik erachter dat de bovenkant (die onderop kwam ivm het overhangen) niet helemaal gaar was. Ik heb dat dus bij gesneden.
Al met al nog niet helemaal tevreden maar het begin is er en ik sta open voor tips. Ik zal de foto er snel opzetten.

27

mooi dat hij al wat hoger is.
Heb je dit blik ook verhoogd?

Je kunt testen of je biscuit/cake gaar is door er aan het eind van de baktijd van boven naar beneden in te prikken met een caketester, breinaald of satestokje, als deze er schoon uit komt is het gaar.

Wanneer je biscuit/cake te donker dreigt te worden kun je het afdekken met aluminiumfolie, dan wordt het niet donkerder maar gaart het wel door.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

28

Hee
ik heb vandaag mijn eerst taart gebakken..
alleen hij kwam niet zo goed omhoog ik denk dat ie net 3 cm hoog is
en een kant is net een platte koek....  :(
mischien dat ik te weinig beslag had

ik had namelijk het recept gebruikt wat hier op de site staat (basis biscuit) Gelukkig dat ik morgen niet ga trouwen:P anders was ik geflipt:P

(ik wil voor volgende jaar mijn eigenste bruidstaart maken en ik wil graag oefenen met dit soort bodems)