1 Laatst bewerkt door Erik H (06-08-2010 14:38)

Onderwerp: Printbare icing paper?

Hoi,

Misschien weet een aantal van jullie dat ik een taart wil laten maken zoals deze: http://www.erikholman.nl/images/taart/mcqueen.jpg

De plaatjes die erop zitten (o.a. motorkap en spoiler) zijn icing paper met edible ink.

Ik weet de termen niet in het nederlands, maar het is volgens mij eetpapier met daarom een plaatje geprint.

Heeft iemand enig idee of er een dienst in nederland is die dit aanbied? In Engeland zit een bedrijf die dit doet, dus mogelijk ook in nederland: http://www.anycake.com/

Graag hoor ik suggesties/ervaringen.

Re: Printbare icing paper?

ja hoor, velen hier hebben een zogenaamde 'foodprinter' :Y

als je een oproepje zet in de rubriek vraag&aanbod bakspulletjes zullen er vast meerdere leden reageren.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ah gaaf! Ik wist niet dat zulk soort dingen bestonden  :D

Thanks!

4

Ja, ik heb er één! Je mag mij mailen hoor.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Erik H schreef:

Ah gaaf! Ik wist niet dat zulk soort dingen bestonden  :D

Thanks!

Hoe denk je dat die fototaarten van de HEMA worden gemaakt...? :+

groetjes Tirza     

6

Ja natuurlijk, maar dat is een bedrijf :) Ik bedoel meer voor thuisgebruik.

Ze zien er gewoon uit als normale printers zie ik. Leuk om te hebben lijkt me :D

net als een thuisoven om brood te bakken, een Bear Teddy Varimixer, what else...

7

Het is ook een normale printer. Een aantal canon printers kunnen het. Je moet alleen wel een nieuwe kopen, en eetbare inkt cartridges en frosty sheets, icing sheets of ouwel. Bij bouwhuis punt nl vind je er alles over.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Erik H schreef:

net als een thuisoven om brood te bakken, een Bear Teddy Varimixer, what else...

en zo gaat de lijst maar door.....

heeeeel herkenbaar!  :lol:

groetjes Tirza