1

Onderwerp: Ruzie met de boomstam-roller

Beste taartenbaksters,

Ik wil dit weekend een simpel bloembak-taartje maken, maar heb de afgelopen keren steeds problemen gehad met de boomstamroller. Ik rol de marsepein eerst uit met een gladde roller, vet de marsepein een beetje in met crisco en rol de boomstamroller er vervolgens overheen. Resultaat: de eerste paar centimeters zit er een aardig boomstammotief in, maar daarna blijft alles plakken en kan ik overnieuw beginnen. Ook de roller zelf heb ik met een beetje crisco geprobeerd in te smeren, maar ook dat mocht niet baten. Het ziet er gewoon echt niet mooi uit  :(

Wie heeft voor mij de gouden tip?

groetjes Orange

2

Re: Ruzie met de boomstam-roller

Oeps, verkeerde topic!

3

De roller en evt. de marsepein een beetje dusten met aardappelzetmeel of maizena, dat geeft geen vlekken, maar zorgt wel dat het niet plakt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Orange schreef:

Oeps, verkeerde topic!

via 'melden' rechtsonderin je bericht kun je dit melden bij de moderators, wij verplaatsen je bericht dan.

[move]---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Heeft ze gedaan en toen had ik hem in bekleden gezet :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Marianne schreef:

Heeft ze gedaan en toen had ik hem in bekleden gezet :+

ja? vind je m daar beter passen? wil hem met aaaaaaalle liefde een schopje terug geven hoor :Y

groetjes Tirza     

7

Ik twijfelde :+ Maar omdat TS zelf om Bekleden vroeg en het een bloembakje wordt (bekleed met plankjes, dacht ik) had ik dat maar gedaan :P

Maar het andere report was het met jou eens :+

8

Haha typisch geval van "de moderators weten het zelf ook niet meer" ?  :D  :Y  O-)

9

Geen ruzie hè dames!  :+

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Nooit  :cool:

11

nee, wij maken geen ruzie hoor! :lol:

groetjes Tirza     

12

Ik leg er gewoon een dun stukje plasticfolie tussen, niks insmeren, geen geplak, werkt perfect :Y

Groetjes Saar

13

Ik gebruik altijd zo'n silicoonachtig matje van de xenos, dat blijft goed op je aanrecht liggen en daar plakt je fondant of marsepein niet aan. Verder moet je wel in 1 keer doorrollen, dus niet heen en weer en eventeel iets poedersuiker over de lap strooien. Wat ook helpt is de lap die je wilt boomstammen zeg maar, niet breder maken dan de roller zelf.

Hoop dat je hier iets aan hebt, succes  :thumb:

Leven is het meervoud van lef! (loesje)