1

Onderwerp: Goud: wat doe ik fout? :)

Ik heb alle "goud-topics" via de zoekfunctie al doorgenomen, maar dus toch nog verwarring.

Ik moet 100 bruidscupcakes maken met een gouden randje erom.
Gebruik de sugargun met de middelste maat van de sliertjes.

Gister even geoefend met dust, na alle tips te hebben gelezen. Ik krijg zowel bij blanke als bij gele marsepein alleen een kleine verkleuring en een parelmoerachtige glans. En goud kan ik het niet noemen...
Ik heb droog gedust en erna met water een papje gemaakt.
Wat doe ik fout?

En omdat ik het idee heb dat verven erg lang gaat duren ben ik benieuwd naar de ervaringen van een spray die in de webshop te koop is.
Gaat dat sneller?
Wordt dat echt mooi goud?
Hoeveel bussen heb je nodig?

Alvast bedankt!

2

Re: Goud: wat doe ik fout? :)

Welk merk heb je? Want als je bijv. Royal Gold van Sugarflair gebruikt en dat dus, evt. 2 lagen, dan is het echt goud :Y

Of met een beetje alcohol, evt. zelfs met een drupje water, maar dan echt wel heel weinig hoor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb Wilton Pearl geloof ik.
Maar moet voor de cupcakes sowieso nieuwe bestellen.....maar twijfel dus erg tussen dust en spray.

Misschien dan toch teveel water gebruikt?
Is het met alcohol anders dan met water?

4

Ik heb  Sugarflair Edible Lustre, ROYAL GOLD laatst aangeschaft. Op gele marsepein goed gedust met een klein kwastje en de randjes nog 's extra en het is echt mooi goud!

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

5

Voor kleinere oppervlaktes als sliertjes is de spray niet handig. En Wilton pearl gold is inderdaad wat meer pearl dan gold vind ik. Alcohol verdampt sneller en je schiet minder snel uit dan met water.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Oke ik ga de royal gold bestellen dan !! Die is te krijgen via de webshop dacht ik.
Het stel komt morgen proeven dus een goed voorbeeld heb ik helaas niet. Maar kan ze in ieder geval vermelden dat het beter eruit zal gana zien dan wat ik nu heb. :)
Nathanja heb je toevallig een foto?

7

Dit is een voorbeeld van royal gold, helaas wel een telefoonfoto maar dan heb je een idee :)
Het glanst dus ontzettend als je het voor je ziet, ik heb geverfd met alcohol en het zijn wel twee laagjes of zo hoor.
Eerst laten drogen en dan het volgende laagje er op anders krijg je strepen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-63QNS4DC.jpg

Groetjes Melanie

8

Je moet inderdaad een goede kleur goud gebruiken. Ik gebruik zelf altijd de solar gold van edable art, maar royal gold van sugar flair werkt ook wel denk ik. Inderdaad geen papje maken met water, echt veel poeder, een drupje water. Ik pak meestal met een volle kwast poeder, op een schoteltje, dan met hetzelfde kwastje in een bekertje water, en het water wat eraan blijft hangen bij het poeder mengen, het moet echt nét vloeibaar zijn. Dan twee lagen (eerste goed laten drogen) en dan wordt het heel mooi goud.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

9

Bedankt voor de foto !! Dat ziet er inderdaad veel gouder uit dan wat ik heb.
Hebben jullie enig idee hoeveel sliertjes, die om een cupcake passen, ik kan verven met 1 potje?

10

Dat durf ik niet te zeggen, ik heb al best wel veel dingen goud geschilderd en ik heb nog een half buisje  :lol:
Het verft best zuinig vind ik dus ik denk dat je er véél kunt doen  :thumb:

Groetjes Melanie