1

Onderwerp: Nijntje oren??

Hoi allemaal,

Wie o wie kan mij helpen.. Ik ben momenteel bezig een nijntje taart bestaande uit 3 lagen te maken. Nu wil ik daar boven op twee nijntje oren zetten. Ik heb ze al gemaakt van fondant met tylose, maar ze harden niet goed uit. Ik heb door het fondant heen al 3x de aanbevolen hoeveelheid gedaan, maar het lukt gewoon niet.

Iemand nog tips?

Groetjes Annemarie

2

Re: Nijntje oren??

Welke fondant gebruik je?

3

Hoi Karin,

Ik gebruik Marshmallow rolfondant van FunCakes.. En JEM pental powder tylose..

Niet goed?

4 Laatst bewerkt door Mamamietje (06-08-2010 09:53)

Ik heb ook marsepein in huis.. Moet ik dat anders gebruiken?

5

ik gebruik altijd pettinice dat gaat beter met uitharden. Ballina hardt bijvoorbeeld ook niet uit.
Marsepein wordt helemaal niet hard met tylose of het duurt heeeeel lang.

Ik zou anders uit cake oren maken en ze bekleden als je Nijn daar groot genoeg voor is.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

6

Met die fondant hard het uiteindelijk wel uit, maar dan moet je het denk ik wel een paar dagen laten staan. Hoe lang had je het nu laten drogen? Marsepein duurt een week, dus dat is ook geen optie. Wat je kunt proberen is de oren in de oven zetten op 50 graden, ovendeur op een kiertje, en dan 2 uur erin laten staan. Ik heb geen ervaring met de MMF van funcakes, maar de gewone fondant van funcakes lukt het wel. Als dat niet lukt, nieuwe oren maken, stukje ongekookte spaghetti erin steken en nog zo lang mogelijk laten drogen en dan op je nijntje vastprikken (wel ook nog lijm gebruiken).

Succes!

Ps: als dingen snel hard moeten worden is pettinice met tylose of mexican paste écht nodig.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7 Laatst bewerkt door Mamamietje (06-08-2010 11:51)

Dank jullie wel!

Ik heb de oren nu twee dagen liggen met idd een spagetti stokje erin, maar ze 'vallen' nog steeds iets om. Het spagetti stokje heb ik er ook niet hoog genog tussen gedaan denk ik..

Is de eerste keer dat ik een stapel taart maak en ik heb hem morgen nodig  :/ . Zal vanavond de oven ook nog even proberen..
Mijn taart is namelijk niet groot genoeg voor oren van cake.

Groetjes

8

hmmm, ik heb ergens gelezen dat mmf niet goed uithard...hoe lang je het ook laat drogen en nu ik dit type bedenk ik me net dat de armpjes, hoofdje, knot en voetjes van mijn ballerina misschien ook niet uitharden dan..ben even vergeten of ik gewoon witte fondant heb gebruikt of mmf... :o

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl