1

Onderwerp: biscuit strak/glad

Hoi dames..

Ik heb nu een paar taartjes gebakken en kom erachter dan ik het lastig vind om mn biscuit strak en glad te krijgen... hebben jullie tips om m goed ind e vorm te verdelen zonder de lucht eruit te duwen enzo... omdat het zo luchtig is 'duwt' hij zichzelf natuurlijk niet strak

Ook heb ik dat mn bovenkant wat boller word en omdat ik m dan omdraai om te bewerken word de ene kant vaak wat hoger dan de andere kant.. is hier iets tegen te doen??

hebben jullie tips over hoe jullie dit doen?

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

2

Re: biscuit strak/glad

Ik lees even mee, herken het helemaal.

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

3

Om de onderkant toch redelijk gelijk te krijgen zet ik altijd mijn biscuit direct vanuit de over, dus als hij warm is, omgekeerd op een taartrooster (dus ook zonder bakblik eromheen). Hierdoor zakt hij op het taartrooster recht

4

maar je moet m toch af laten koelen voordat je m uit het blik mag halen  :rolleyes:

5

nee hoor ik haal ze ook gelijk uit het bakblik.
En idd op zijn kop op het rooster.

6

gebruiken jullie dan ook in het bakblik nog bakfolie of vetten jullie m in?? ik heb nu springvormen waar ik m natuurlijk makkelijk uit kan halen maar als ik een echt bakblik gebruik lukt dat dan ook zo makkelijk?

7

Ik vet hem in, ik gebruik geen bakpapier of iets dergelijks, maar ik bak met een bakring van 10cm hoog, dus verhogen hoef ik ook niet.

Maar ik zou zelf even uitproperen en dan gaan met wat jij het fijnst vind werken. Is erg persoonlijk volgens mij...

8

Ik gebruik een springvorm waar ik bakpapier in doe. Eerst onderop, dan de ring vastzetten, de rand doe ik een beetje bakspray op want dan blijft het papier mooi vastkleven.

Mijn biscuit wordt altijd gelijkmatig hoog, van een bobbel  heb ik geen last. Ik heb wel de tip opgevolgd om de oven tijdens het bakken een hogere temperatuur te geven. Ik begin dus op 140 graden (hete lucht) en ga dan na een tijdje door naar 160 graden.

Afkoelen doe ik eerst even in de vorm en na een min. of 15 haal ik hem uit de vorm en leg hem op de kop op het taartrooster. Als ie echt heel lauw is doe ik hem in een pedaalemmerzak om te bewaren.

~ Never waste a good crisis... ~

9

Ik vet mijn bakvormen altijd in en doe hem direct uit de oven omgekeerd op een rooster. Uit het bakblik. Ik heb nooit last van een scheve taart.

10

invetten en gelijk storten (op een rooster evt met suiker erop en bakpapier) en als t goed is is ie dan gewoon recht

11

Je kunt hem inderdaad beter gelijk storten als hij uit de oven komt. Ik vet de bakpan in met bakspray van dr. Oetker. Uit de oven gelijk op z'n kop houden boven een rooster en hij valt er zo uit, dan staat ie ook gelijk goed. Als het toch een beetje scheef blijft, snijd ik hem recht. (aan de onderkant)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me