1

Onderwerp: [Gezocht] deegroller + mening

Hi dames (+ heren)

Het afgelopen jaar heb ik nu 3 deegrollers versleten, van houten van de blokker tot aan de siliconen van de Xenos. Nu wil ik eigelijk een keer een goede deegroller aanschaffen maar via de hebshop zijn er al een aantal te vinden en her en der in de diverse andere winkels ook. Tevens heb ik gehoord dat er meiden zijn die een grijze plastic buis van de bouwmarkt gebruiken (die heb ik hier ook liggen maar snap niet helemaal hoe je dat kan gebruiken, dr zitten toch geen handvatten zeg maar aan).

Heel verhaal maar het komt er eigelijk op neer dat ik dus op zoek ben naar een goede deegroller, dus wie heeft er nog eentje liggen die niet gebruikt wordt en zijn er meiden die mij kunnen vertellen welke zij gebruiken/aanraden?

Groetjes,

Lenny

Ps. Ik heb dit topic ook al gemeld bij de modjes, geen idee namelijk of het hier goed staat.

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

2

Re: [Gezocht] deegroller + mening

Ik gebruik echt al jaren de houten deegroller van de blokker. Die van 8 euro volgens mij. Ik vind hem heel fijn, geen problemen mee eigenlijk.

3 Laatst bewerkt door IngeW (06-08-2010 11:24)

Ik gebruik de rolstok uit de shop. Ik wil niet meer zonder! Blijft niet plakken aan fondant.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=54

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

gebruik de rolstok van de hebshop, handen op de uiteinden en rollen maar!
Krijg je iig geen randen in je lap marsepein...

5

Hoi,

Ik gebruik de roller van wilton een super roller

6

Leuk topic voor in 'Bekleden' :)

[MOVE] --> Daarheen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

die rolstokken heb ik inderdaad al ee paar keer bekeken maar ik begrijp toch niet helemaal hoe je die dan moet gebruiken. Bij een deegroller zitten er aan het uiteinde "handvaten" en bij een rolstok niet, kan iemand mij uitleggen of laten zien hoe dit dan werkt? ik voel me eigelijk best blond hahah

www.cakelady.nl

8

Als je zon rolstok wil aanschaffen, zou ik gewoon een pvc buis kopen... veeeeel goedkoper en werkt bij mij echt perfect... Op de pvc buis kun je doppen kopen, op de uiteinden, zodat je overal gelijke hoogte marsepein hebt.

Voor het gebruik:

Je legt je handen plat over de rolstok heen, en rolt de stok verder onder je hand door en langs je pols...
Tis even oefenen, maar ik vind het ideaal.

En zo pvc buis kost 3,5 euro voor 1,5 meter... zaag hem in stukken en je hebt 1 grote en 2 kleintjes (heb ik gedaan tenminste). Even een schuurpapiertjes (grof) langs de zaagranden en een fijn schuurpapiertje over het oppervlak heen halen en hij is klaar voor gebruik!

9

Dames, dank jullie wel voor de uitleg omtrent de pvc-buis. Ik heb er eentje geregeld. Maar... ik ben nu toch wel nieuwsgierig welke deegroller(s) jullie gebruiken indien je dus geen gebruik maakt van de pvc-buis. Hebben jullie voorkeur voor een houten, siliconen, welke maat, waar gekocht en wat zou jouw ideale deegroller zijn?

www.cakelady.nl

10

Siliconen Wide Glide Rolling Pin van Wilton, 50 cm. Het liefst zou ik een rolling pin 60 cm willen, maar goed, als ik die heb, zal ik denk ik nog een grotere willen, dus voorlopig hou ik het maar op de 50 :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Ik heb laatst en metalen deegroller bij cook & co gekocht. Ideaal ding! Die kan ik ook gemakkelijk van een laagje crisco voorzien en er ook weer makkelijk afwassen.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

12

tipsytaartje schreef:

Siliconen Wide Glide Rolling Pin van Wilton, 50 cm. Het liefst zou ik een rolling pin 60 cm willen, maar goed, als ik die heb, zal ik denk ik nog een grotere willen, dus voorlopig hou ik het maar op de 50 :)

Die 50 cm heb ik ook. Vind hem ideaal!!

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

Ik heb ook die Wilton Wide Glide Rolling Pin, 50cm..... ik zou niet meer zonder willen/kunnen!

14

Boska schreef:
tipsytaartje schreef:

Die 50 cm heb ik ook. Vind hem ideaal!!

En ik ook, vind hem ook super!!!

Tsja en hoe rol ik  :think: ? Ik rol hem volgens mij van mijn vingers tot de muis van mijn hand en dan til ik mijn hand op en begin weer opnieuw. Moeilijk uitleggen, ga de volgende keer ff goed opletten hoe ik rol  ;) !

PVC buis van 1 meter in 2 laten zagen voor 1,99 bij de formido. Een gebruik ik, de 2e mijn zoon voor bij de klei.
Lekker stevig te rollen.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

16

Ik heb inderdaad ook die van de hebshop. Ook een kunsstof buis van de Gamma maar die van de hebshop rolt wel lekkerder.
Hier trouwens een filmpje van de rolstok "in actie"

http://www.youtube.com/watch?v=WrKuDwFcnWo

17

Hoi,

nou ik zweer al jaren bij mijn Tupperware roller...kan ik vullen met koud water enz. ik vind dat roller met zo'n rolstuk minder makkelijk, maar misschien is dat inderdaad een kwestie van oefenen...

Je weet nooit wat je kunt, totdat je het geprobeerd hebt...

18

Ik heb de pvc buis ook in mijn kastje liggen maar gebruik 'm zelden want de mijne is erg statisch. iemand een tip om dit te verhelpen? Wil ook wel graag de wilton 50 cm, met de guides voor gelijke dikte overal....
gebruik nu ook vaak de houten roller, werkt prima!

19

Cupcakefan schreef:

Hoi,

nou ik zweer al jaren bij mijn Tupperware roller...kan ik vullen met koud water enz. ik vind dat roller met zo'n rolstuk minder makkelijk, maar misschien is dat inderdaad een kwestie van oefenen...

Vraagje over de tupperware roller. Ik krijg met rollen steeds een lijntje van de (soort) lasnaad. Heb jij dat ook of is die van jou gewoon glad?

Ik gebruik nu nog een houten en heb een kleine kunstof roller. Ik ben aan het kijken voor een grote kunstof, omdat dat echt niet blijft plakken.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

20

Dames,

Even een vraagje over de pvc buizen.
Ik ben laatst bij Praxis en Gamma geweest en niemand kan mij helpen met die pvc buizen. Heb uiteindelijk wel wat pvc buizen gezien, maar die zijn volgens mij niet geschikt voor rollers.

Weten jullie misschien wat ik precies moet vragen?

Ik hoor graag tips van jullie.

Alvast bedankt.

Gr.Miruna

Miruna's Cakes te Helmond

21

miruna schreef:

Dames,

Even een vraagje over de pvc buizen.
Ik ben laatst bij Praxis en Gamma geweest en niemand kan mij helpen met die pvc buizen. Heb uiteindelijk wel wat pvc buizen gezien, maar die zijn volgens mij niet geschikt voor rollers.

Weten jullie misschien wat ik precies moet vragen?

Ik hoor graag tips van jullie.

Alvast bedankt.

Gr.Miruna

Ik heb die grijze pvcbuis met doorsnede van 40mm doorsnede... ik vind het superrrr werken.
Ben blij met de tip van reneebr, die doppen heb ik nog niet maar ga ze snel halen!!

22

ik heb een aantal pvc rollers, die zijn wit. bij de gamma hadden ze maar 1 maat geloof ik, 1 meter lang, precies door de midden zagen, even de randen schuren, en voila, 2 rollers.
die witte worden vaak gebruikt om de kraan op aan te sluiten, dus neem aan dat als er schoon drinkwater doorheen kan, het voedselveilig is...

als ik genoeg geld heb, stap ik voor de workshops ook over op de wilton rollers hoor, die zijn toch wel fijner :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

23

Bij de Gamma('s) waar ik geweest ben hadden ze PVC buizen (wit inderdaad) van 1 meter maar ook van (ik meen) 2,50 meter.....

Heel makkelijk, hoewel ik zwéér bij mijn Wilton rolling pin!

24

ik zweer bij de pvc pijp!!! idiaal en heerlijk om schoon te maken, gewoon in de vaatwasser. Vind het echt zonde van het geld om zo'n dure roller te kopen. Voor kleine decoratie dingen gebruik ik me pasta machine. Dan heb je altijd de dezelfde dikte en erg handig.

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

25

Hoi allemaal,

Ik als beginner ben nu met de houten roller bezig vind het helemaal niet fijn want alles blijf plakken.

Was gister in de winkel en heb staan twijfelen voor de roller van wilton maar vond hem nu nog te duur heb nog zoveel dingen die ik aan wil schaffen toch had ik er spijt van .
Maar nu ik hier lees met een pvs buis ben ik blij dat ikhem niet gehaald heb, ga morgen gelijk naar de karwei en het uitproberen misschien is het wel de oplossing!!

bedankt!!!!