1

Onderwerp: bloemen,figuren maken

Beste allemaal,

Ik ben nog maar een beginneling en wil graag voor mijn broertje's 20ste verjaardag een taart maken.
Nu wil ik graag van te voren al wat uitproberen en maken.
Ik begrijp niet zo goed hoe ik bloemen bijvoorbeeld, van te voren kan maken en bewaren voor die ene dag. Met welk recept moet ik dit maken? Want ik dacht het is het makkelijkst als ik het uit zo'n zak kan spuiten.
En maak ik dan van hetzelfde spul ook de sierlijke lijnen op een taart?
En kan ik ook witte marsepein maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)
Dank je wel!!
Groetjes Ingrid

2

Re: bloemen,figuren maken

Hoi Ingrid,

Je kunt bloemen spuiten met Royal Icing, zie recepten, maar daar heb je dan wel bepaalde spuitmondjes en spuitzakken voor nodig (te koop in de webshop), en het is niet makkelijk, dus daar moet je veel voor oefenen (ik zou eerder aanraden om er een workshop voor te volgen). Lijntjes enzo kun je wel makkelijk met Royal Icing doen, maar ook daarvoor zou ik wel een spuitmondje aanschaffen.

Het is makkelijker om bloemen uit te steken met uitstekers en fondant (Ook allemaal in de webshop te koop). Witte marsepein is ook te koop in de webshop, maken zou ik niet doen. Marsepein is zowiezo lastig zelf te maken, zeker in rolkwaliteit, en marsepein wit kleuren is drama vind ik zelf. Ik gebruik voor wit altijd fondant, dat is van zichzelf al wit.

Ik raad je aan om de FAQ te lezen (links in het menu), daar staat veel info over taarten en versieringen maken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Re: bloemen,figuren maken

Dank je wel!