1

Onderwerp: Ervaring CK Jewel Mold?

Hallo,
Heeft iemand misschien ervaring met de Jewel Mold? Ik heb vanochtend geprobeerd er zuurtjes in te smelten in de oven (110 graden in combi-oventje), dat ging prima. De mold kan er tegen, maar toch een probleem. Ik krijg de zuurtjes niet in het geheel uit de vorm. Heeft iemand tips?

Liefs Liza

Re: Ervaring CK Jewel Mold?

heb je gewone suiker gebruikt?

Ik weet niet of dat ermee te maken heeft hoor, maar voor dit soort dingen wordt meestal isomalt suiker gebruikt, die verkleurd niet als je het goed doet.
Is het trouwens een harde mold?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb er kleine stukjes van harde zuurtjes ingedaan, die smelten dan tot een geheel. Het is een vorm van plastic, die ook warmtebestendig genoeg is voor verhit suiker, wel beetje flexibel. Heb Isomalt suiker overwogen, maar zuurtjes leek me lekkerder haha. Dus heb dat eerst maar uitgeprobeerd. Als je de zuurtjes (te) lang verwarmt dan worden ze inderdaad bruin. Bij de beoordelingen in de webshop stond deze methode beschreven.

Liefs Liza

nee dan kan ik je verder niet helpen. heb geen idee wat helpt bij om harde suiker uit een harde mal te krijgen... geen idee of invetten helpt en of dat geen rare reactie geeft op je suiker... Ging er eigenlijk vanuit dat als ze afgekoeld zijn je ze er zo uit kan tikken....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Misschien moet ik iets meer geduld hebben bij het afkoelen. Ga het nogmaals proberen met andere zuurtjes. Invetten valt te proberen.
Ga net zo lang proberen tot het lukt, effect is wel erg leuk.
Bedankt voor het meedenken!

Liefs Liza

6

IK heb het ook eens geprobeerd met zuurtjes Rang(rood) en van de pinky (die zijn doorzichtig) en dat ging helemaal goed, Je moet je mold eerst even insprayen met bakvet en met  keukenpapier het teveel wegvegen. En de zuurtjes tussen twee placemats aan gruzelementen slaan, Hier nog een foto van het resultaat
http://i37.tinypic.com/15nskeo.jpg

7

Dat ziet er leuk uit! Die moet ik onthouden.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

8

wauw! Thanks! Dat probeer ik morgen! X

Liefs Liza