1 Laatst bewerkt door Jolanda Boxem (04-08-2010 22:24)

Onderwerp: Nieuweling heeft echte nieuweling vraagjes

Dus ik heb het een en ander besteld en kan hopelijk snel beginnen, maar ik heb nog wat echte nieuweling vraagjes.

Waar zet ik de taart straks op? Ik zie allemaal leuke "borden" in allelei kleurtjes en maten op de site voorbij komen, maar waar koop ik die/ hoe maak ik die? En wanneer zet ik de taart op het bord waar die uiteindelijk op moet komen te staan? Doe ik dat voor of na het decoreren? Ik ga eerst vooral voor ons zelf bakken zodat ik lekker uit kan proberen. Zou ik ook een grote spiegel kunnen gebruiken als onderplaat? Of zal dat makkelijk breken? Alvast bedankt en hopelijk kan ik ook snel een fotootje plaatsen van mijn eerste echte taart.

Oh en ik wil vlindertjes maken voor mijn eerste taart met zo'n uitsteker, maar wat kan ik gebruiken om ervoor te zorgen dat mijn vlinders niet helemaal plat opdrogen? Dus dat de vleugeltjes omhoog blijven staan? Zijn er handige huis tuin en keuken hulpjes?

2

Re: Nieuweling heeft echte nieuweling vraagjes

Hi Jolanda, je kan de taart op b.v een stuk karton bekleed met kadopapier en plastic-folie zetten VOOR dat je hem gaat decoreren, als je hem eerst af maakt en daarna pas verplaatst heb je meer kans dat het fout gaat ( valt of beschadigd ! ).

Spiegel kan je ook gebruiken of een leuk bord, schaal o.i.d.

succes !

3

Hoi Jolanda,

Ik gebruik eigenlijk altijd mdf plaatjes als onderplaat, ingepakt met inpakpapier en transparant folie. Je kunt ook cakedrums kopen of gewoon karton gebruiken en dat inpakken. Ik heb ook een aantal mooie schalen staan, die kun je bij action of xenos wel kopen.

Ik zet mijn taart er meestal na het afsmeren al op en bekleed hem dan op de onderplaat. Als je hem ook met transparantfolie hebt bekleed, kun je evt. botercreme restjes er met een vochtig doekje zo afhalen.

Annemieke heeft een keer voor DCE een spiegel gebruikt als onderplaat. Ze had volgens mij toen losse spiegeltegeltjes op een mdf plaat geplakt zodat het stevig genoeg zou zijn.

Vlindertje droog je gewoon in een gevouwen stukje karton, evt. bekleed met bakpapier. Karton één keer vouwen, vlinder erin (van fondant+tylose of Royal Icing), en een dag of twee later eruit halen als hij droog is.

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

ik zet mijn taarten op een cirkel die ik gelamineerd heb (gebruik ik mijn leuke patronen scrappapier voor haha) maar dit gaat wel maar tot max 21cm rondje omdat je anders een a3 lamineer moet hebben..

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties