Onderwerp: Maten en stukjes

Ik word niet meer wijs uit al die verschillende maten en aantallen die uit de bakblikken komen. Ik heb het idee dat de Amerikanen veel kleinere stukjes snijden dan wij (taarten heftiger of hoger) en iedereen in Nederland hanteert eigen maten lijkt het wel. Dus wie kan mij helpen? Ik heb 3 setjes van 7 bakblikken (rond, vierkant en hart) Hoeveel stukjes gaan er volgens jullie uit, en waarom?

15 cm. (6")
18 cm. (7")
20 cm. (8")
23 cm. (9")
25,5 cm. (10")
28 cm. (11")
31 cm. (12")

De maten van vierkant en hart weet ik niet maar ik neem aan dat die ongeveer gelijk zijn.
En van de 3D bakblikken heb ik een beertje, waarvan ik altijd heb geleerd dat er maar 8 stukjes uit gaan. Maar sommige bieden ze aan voor iets van 20 stukjes.

Ik weet het niet meer, wie wel?

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

2

Re: Maten en stukjes

Wat ik doe is de oppervlakte uitrekenen en dan delen door 36. Dat is bij een vierkante taart namelijk een stukje van 6x6 cm en dat is een ruim stukje gebak.
Voor de 3D-vormen kun je van de inhoud uitgaan; inhoud meten en delen door 6x6xgewenste hoogte.

't Is misschien wat fr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Toen ik mijn eerste bruidstaart moest maken wilde ze 4 hartjes (1 om te bewaren) en de rest moest voor 100 man zijn. En ze wilde ook nog flinke stukken aan de gasten geven. Ik heb zitten meten en tekenen op de onderkant van het bakblik en kwam tot de conclusie dat ik dan de grootste moest nemen. Uiteindelijk heeft de catering de taart gesneden, in normale plakken. En hadden ze nog 1 grote en 2 kleine hartjes over. Veel te veel dus. Maar nu wil ik standaard prijzen aan de maten gaan koppelen (dat scheelt een hoop gereken) en dan loop ik tegen het probleem van de aantallen aan.
6x6 zijn inderdaad flinke stukken, ik ga uit van cake namelijk. Voor Moskovisch is het misschien wel een goede maat.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

ben je al wat wijzer mbt de hart maten??
ik ben ook aan het zoeken geweest op de site
en kwam jou topic tegen kan et namelijk nergens vinden
zo'n tabel voor harten :(

OemRana's-Taarten schreef:

ben je al wat wijzer mbt de hart maten??
ik ben ook aan het zoeken geweest op de site
en kwam jou topic tegen kan et namelijk nergens vinden
zo'n tabel voor harten :(

Je reageert op een topic van 3jaar oud :Y

Maten voor een hart-vorm zijn hetzelfde als rond :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

hahaha ja ik wist het
maar op het forum wordt er zoooo op gehamerd
dat je eerst de zoekfunctie moet gebruiken
dat heb ik dus gedaan in de hoop dat de TS nog actief is hier..

Betreft de stukjes dat kan toch nooit dezelfde
maten zijn als de ronde??
aangezien de hartvormen vaak schuin aflopen??

7

OemRana's-Taarten schreef:

hahaha ja ik wist het
maar op het forum wordt er zoooo op gehamerd
dat je eerst de zoekfunctie moet gebruiken
dat heb ik dus gedaan in de hoop dat de TS nog actief is hier..

Als je op haar naam klikt, zie je dat haar laatste bericht van 8 november 2008 is ;)

Betreft de stukjes dat kan toch nooit dezelfde
maten zijn als de ronde??
aangezien de hartvormen vaak schuin aflopen??

En toch is het zo. Leg maar een meetlint rond een hartvorm en die afstand rond de zelfde maat ronde vorm, dan zie je dat 20cm hart hetzelfde is als 20cm rond.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag