1

Onderwerp: Rafels bij lint sugar gun

In mijn sugar gun gebruik ik altijd marsepein, geen fondant. De dunne lijntjes gaan prima, maar het lint (smalle rechthoek) krijgt een heel rafelig randje.
Hoe zorg ik ervoor dat de randen strak zijn en niet rafelen?

2

Re: Rafels bij lint sugar gun

Heeeeeeeel goed doorkneden en een beetje crisco er door heen doen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Eventueel een heeeel kleine beetje opwarmen in de magnetron.

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

Boska schreef:

Heeeeeeeel goed doorkneden en een beetje crisco er door heen doen.

Hoeveel is een klein beetje crisco, want ik heb dit wel eens geprobeerd maar dat hielp bij mij niet. Ik vraag me dus af heb ik er wel voldoende in gedaan.

5

Er gaat niet zoveel marsepein in een sugargun, dus een likje moet genoeg zijn. Het doorkneden is het belangrijkste.

Verdwalen in zoetigheid

Boska schreef:

Er gaat niet zoveel marsepein in een sugargun, dus een likje moet genoeg zijn. Het doorkneden is het belangrijkste.

Ik kneed me altijd suf, maar met marsepein blijft het altijd rafelig. Nou is dat voor de slierten op te lossen door ze daarna nog even over het werkblad te rollen met de smoother, maar dat lukt natuurlijk niet met alle andere vormen.

ik heb dat ook heel lang gehad, langzamer knijpen was bij mij de oplossing, en natuurlijk kneden, maar ik kneep te snel, waardoor het echt uit het gaatje geperst werd, wellicht heb jij ook superkracht  ;)  :Y

8

Goeie tips, had het met marsepein ook, maar met fondant niet....dus gebruikte altijd alleen maar fondant, maar nu......ga ik het nog eens proberen :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

9

Maar de tip van leonie, daar hoor ik niemand over en die werkt bij mij perfect!

Ik doe de marsepein in de magnetron totdat hij een beetje warm aanvoelt en dan gaat het prima, voordeel is ook nog eens dat je niet zoveel kracht hoeft te zetten bij het knijpen :)

In de magnetron heb ik ook geprobeerd maar ook dat hielp niet. Ga het dus maar nog langer kneden en dan zachter knijpen. Kijken of dat werkt.

11

Door de structuur van marsepein blijft het altijd een beetje korrelig, daar is niets aan te doen  :| . Fondant is nu eenmaal gladder.

Verdwalen in zoetigheid

12

Fijn al die tips!
Ik knijp inderdaad altijd wel heel hard, dus daar zou het best eens aan kunnen liggen.
Vanmiddag heb ik het bij een vriendin geprobeerd met 1:2 marsepein (zelf gebruik ik altijd 1:4 marsepein), dit ging beter, want het is een stuk soepeler. Maar het bleef een beetje rafelig. En 1:2 breekt dan weer heel snel, dat is ook niet ideaal.

Ik ga de magnetron proberen en een beetje meer me beleid knijpen!
En anders inderdaad eens proberen met fondant.