1

Onderwerp: helft recept, ook helft vd baktijd?

Sorry hoor, hier kom ik als beginneling weer met een waarschijnlijk erg simpele vraag.
Ik ga vanavond de cake bakken voor mn 2de taart. Nu was mn eerste taart erg hoog geworden, en wil ik eigenlijk mn 2de taart lager doen..
Als ik de helft van het recept van de biscuitmix gebruik, moet ik dan de baktijd ook halveren? Of is dit heel dom gedacht :think:

2

Re: helft recept, ook helft vd baktijd?

Geen een vraag is dom en het klinkt logies dat je zo denkt  ;)
De bak tijd hoef je niet te halveren maar wel en kortere tijd aan houden meestal ga ik zelf en kijkje nemen halver wege de bak tijd en van daar uit om de 5 minuten om zeker van te zijn dat het niet aan het verbranden is  :D

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

3

Ah, oke dankje.
Hoop dat ik dan goed ga inschatten wanneer ie klaar is :D

Controleren of de taart goed gaar is kun je ook doen door even een sateprikker in het midden te prikken.
Als je die er dan weer droog uit haalt weet je dat de taart goed is...
Succes!

5

Ja, dat van die prikker wist ik inderdaad, maar was bang dat als ik halverwege al met mn prikker aan kwam zetten dat ie in zou zakken.
Heb hem net gebakken en had beter niet de helft kunnen gebruiken..
Nu istie wel heel laag :think:  (vorige keer ronde vorm gebruikt die veel kleiner was :o )
De hoge kreeg ik al niet netjes doormidden gesneden, dus deze lage zal wel een echte ramp worden.
Nja, dan maar cake eten vanavond en morgen een nieuwe maken :rolleyes:

6

Ojee, weer een vraag.
Ik heb een (siliconen??) bakvorm van xenos.. een vierkante..
Nu was de onderkant aan de bakvorm vastgeplakt..
Ik hoef die toch niet met bakpapier te bekleden????

7

Het hoef niet maar ik doe dat wel  :Y en als je het niet doe zorg ervoor dat je genoeg bak spray gebruik  :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

8

Dan doe ik het de volgende keer voor de zekerheid maar wel...
Want ben nu al misselijk van de mislukte versie.. dus moet ie de volgende keer wel lukken ;)
Dankje!