1

Onderwerp: Cake 'barst' open?

Goedemorgen allemaal!

Ik heb nu mijn 4e cake in de oven staan (recepten uitproberen) maar ook hier zie ik weer dat de cake aan de zijkanten keurig blijft maar aan de bovenkant 'open barst' .....

Wie weet hoe dat kan gebeuren maar vooral wat ik eraan kan doen?!?!?!?

Re: Cake 'barst' open?

Goeie morgen!!!!!!
Is dat niet dat je oven te hoog staat en daardoor de buitenkant snel dicht schroeit zeg maar...en dat dan later de binnenkant gaat uitzetten/rijzen/omhoog komt (lekker duidelijk) en dat het daardoor barst?

3

Je oven is denk ik wat te warm, ook vul je te veel. Probeer even om ook je bakblikken op te hogen, zo kan hij verder omhoog "groeien" i.p.v. naar de zijkanten uitwijken.

4

Ik heb dat ook altijd.Ik erger me rot daaraan.Maar ik kan me herinneren dat het bij mijn moeder ook altijd was.Het doet niets af van de smaak maar ik wil altijd zo'n mooie cake die je bij de bakker koopt.Zo mooi glad van boven.
Dus ik lees alles even mee.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

Als je hem glad van boven wil hebben draai je je cake  om, doe ik ook altijd! zo wordt de onderkant de bovenkant en heb je altijd een strakke bovenkant.

6

Nou,dat lukt dus niet bij mij.Ik doe dat wel met een taart maar die cake helt dan of naar links of naar rechts door die rare bobbel wat er bovenop zit.Kan die bobbel er ook sfsnijden maar ik wil zo'n mooie cake zoals bij de bakker.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

Op lagere temperatuur en iets langer bakken  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Omdraaien doe ik al, daar gáát het niet om. Dank je wel :)

Teveel vullen kan het ook niet zijn, ik bak in de 20cm Blanda die ik iets meer dan de helft gevuld heb.

Ik ga het proberen, lagere temp, iets langer bakken (nóg langer, cake moet al zo lang in vergelijking met biscuit  :D).....

Resultaat volgt later!

9

Ik doe ook mij biscuit glad strijken aan de de boven kant en het hangt ook van de type bak blik af als het een blanda bak blik is bak ik het op 150 voor en langere tijd maar de meeste van mijn taarten bak ik toch wel op 180 graden :Y  maar wat ik wel doe is de bak blik een paar keer op de aanrecht tikken om zo veel mogelijk lucht eruit te halen en dan glad strijken aan de boven kant HTH  :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

10

spices dit gaat over cake en niet over biscuit

11

Ohh sorry my bad, verkeerd gelezen  :o
Lager temp en langer bakken  :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

12 Laatst bewerkt door annick67 (04-08-2010 16:28)

Hmmmmm ik denk dat ik het maar met biscuit blijf doen; daar heb ik nooit problemen mee....

Het rijst (vrijwel) niet vind ik, lagere temp/langer bakken heb ik nu gedaan. Hij barst niet open, maar het stelt (nog steeds) niks voor is mijn gevoel.... ik word er moedeloos van; 5 cakes(!) verder.... %&)$&!&$$&!)&$( zooi!!!  :(  :(  :(

Balen zeg!!!!!
Even afkoelen, misschien durf je het ooit weer eens aan!

14

Ik heb nog één poging gewaagd, het recept van Suuz (dank je wel!!!!!!).....

Die staat nu in de oven.....

Het moet niet gekker worden; 6 cakes en wát ik ook doe/probeer etc., geen 1 die (fatsoenlijk) gelukt is!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier word ik dus écht stikchagrijnig van, moed die me even in de schoenen zakt...... *diepe zucht!*

Je hebt iig genoeg restjes biscuit om vanavond te verschranzen!
Lekker met een btje ijs of puddig...
Je frustatie weg eten...

16

Dat doe ik sowieso niet; ik kieper ze één voor één recht-zo-die-gaat de prullenbak in.

Wég met die ***zooi!  :mad:

:lol:  :lol:  :lol:
Oke...dan leef ik wel gewoon met je mee..........

18

Geen beter vermaak dan leedvermaak.....  :+

Dank je wel!

:o