1

Onderwerp: tips voor een beginner?

HoiHoi,

Voor ik me stort o alle leuke spullen in de webshop even hier een vraagje.
Welke materialen heb ik als starter nodig om  te beginnen. ik ben in bezit van een bakvorm en dan houd het zo'n beetje op.
ik heb me al voorgenomen om een starterspakket fondant te kopen maar hebben jullie nog tips en trucks voor gereedschappen en uitsteekvormen?

en heeft er iemand dubbelingen liggen die ik eventueel over zou kunnen nemen?

groetjes Gwen

2

Re: tips voor een beginner?

Als je tips vraagt, sta je niet goed in tweede kans; je laatste zinnetje past daar wel, maar omdat je topic daar niet echt over gaat, ga ik je verplaatsen naar Taartdecoratie algemeen.

Heb ook nog een tip: FAQ en zoekfunctie.

Als je in die laatste beginner AND tips intypt en alleen Taartdecoratie algemeen selecteert, moet het gek gaan dat je niet veel topics tegen komt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Wat ik erg makkelijk vind is mijn taartzaag, kunstof deegroller en anti-plakmat om marsepein te rollen...
Succes met je nieuwe hobby!

4

taartzaag is niet echt nodig een groot broodmes doet t ook prima

etmc schreef:

taartzaag is niet echt nodig een groot broodmes doet t ook prima

Daarover verschillen we dan van mening...mij lukt het niet om netjes recht te snijden dus ben erg gelukkig met mijn taartzaag! :cool:

6

hahahaha klinkt al goed, alvast bedankt.

7

sluit hier even bij aan, ben namelijk ook beginner.
Waarom hebben de meesten een kunststof deegroller? Die van mij is van hout.. (en ondanks steeds insmeren met poedersuiker plakt ALLES eraan vast :x ..... misschien meteen een antwoord op mn vraag? :think: )

taartLin schreef:

Waarom hebben de meesten een kunststof deegroller? Die van mij is van hout.. (en ondanks steeds insmeren met poedersuiker plakt ALLES eraan vast :x ..... misschien meteen een antwoord op mn vraag? :think: )

Ja!That's your answer! :thumb:

9

angelavanderploeg schreef:
taartLin schreef:

Ik gebruik ook een roller van hout en niets plakt !!

10

:think: Bij mij plakt alles.. deegroller, handen, fondant... alles
Resulteert dan ook altijd in een onder het poedersuiker bedolven keuken :think:
leuk.. taart bakken :mad:  ;)

Marinina schreef:
taartLin schreef:

Ik gebruik ook een roller van hout en niets plakt !!

Bofkont!
Dan ben je misschien wel de uitzondering die de regel bevestigt! :D
Ik heb echt knallende ruzie met mn houten deegroller gehad! :grr:
En vind het ook zonde van alle poedersuiker trouwens..

12

En ja: de crisco staat bovenaan mn "nog aan te schaffen, en het liefst zo spoedig mogelijk-lijstje"

13

taartLin schreef:

Of gewoon een stuk pvc buis uit de supermarkt............

14

:think: Onze supermarkt verkoopt vrij weinig pvc buis.
De bouwmarkt daarintegen..  :thumb:  ;)

15

taartLin schreef:

:think: Onze supermarkt verkoopt vrij weinig pvc buis.
De bouwmarkt daarintegen..  :thumb:  ;)

Oeps.............zwangerschapsdementie.............help  :lol:

Karin09 schreef:
taartLin schreef:

Of gewoon een stuk pvc buis uit de supermarkt............

Das alleen niet helemaal voedsel veilig volgens mij...voor de hygiene freaks onder ons....(doe het stiekem ook als ik een grote lap marsepein nodig heb :shh: )

17

Als je poedersuiker overal en nergens zit gebruik je gewoon te veel.   :Y

Bij veel winkels kun je zo'n metalen strooibusje kopen (ik heb de mijne bij de sligro vandaan) daarin de poedersuiker doen, dan wordt het meteen gezeefd en je kunt er niet zo snel te veel van gebruiken..

Liever te weinig en een beetje bij stooien dan te veel.. dat krijg je niet meer weg.
En houten roller werkt prima met een beetje poedersuiker, daarvan zie je niets op marsepein en fondant met het uitrollen goed met je hand de suiker om de roller wrijven.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

18

mijn eerste beginnersbestelling was:

- 1 pak funcakes mix
- 1 kg. marsepein
- starterset kleuren Wilton

Ik heb toen uitstekers gebruikt van de kleiset van m'n dochters.

Al doende leert men en kom je er vanzelf achter wat je nog meer kunt gebruiken.

Succes!

19

ik heb vande week uitgerold met de bus van de poedersuiker dit ging ook wel aardig en door de verhoogde randjes aan het uiteinde alles gelijkmatig van dikte.
mare hoe voelt goede MMF aan? ik had het idee dat het veel te stug was en toch nog steeds plakte. stond toch al een flinke tijd te kneden.