1

Onderwerp: Slagroom kloppen met de Kenwood MX271

Ik heb net m'n Kennie gebruikt voor het kloppen van slagroom, maar het werd niet zo stevig als met de handmixer. Ik gebruik langhoudbare slagroom die ik in de koelkast bewaar. Zou het daardoor komen en kan ik beter verse slagroom gebruiken?

Ik heb het nu wel gebruikt, maar merkte dat er wat zachtere slagroom aan de buitenranden bleef zitten. Met de handmixer ging ik altijd echt langs de rand zodat die slagroom ook meegeklopt werd, maar dat gaat natuurlijk niet met deze. Heb al een portie weg moeten gooien, de tweede keer werd het wel iets beter. Hoop niet dat de taart door de minder harde slagroom instort  :nooo

Wie heeft ervaring of tips?

2

Re: Slagroom kloppen met de Kenwood MX271

Ik heb geen kennie, maar een Bosch en krijg hierin mijn slagroom ook niet goed geklopt. Heb alle tips van het forum geprobeerd, maar niks helpt. Ik doe het nu met een aparte kleine handmixer en dit gaat prima. Succes!

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

3

Dat meen je niet..... Ik heb net mijn handmixer verkocht  :(
Had gedacht dsat deze machines dat wel konden...

4

Ik klop ook altijd de slagroom met een handmixer.Als ik het in de kennie doe is het altijd net iets te stijf of net iets te dun.
Met de handmixer kan je ''voelen'' of het goed is.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Ook hier wordt slagroom gewoon met de handmixer geklopt.

6

handmixers hebben ze ook wel eens bij de Aldi of Lidl voor net een 10tje.... ik heb er ook 1 bij voor de kleine beetjes en slagroom oid.

Groetjes, Dorothea.

7

Zelfs Hema heeft ze voor €10,- :)
Maar van de grotere machines is bekend dat ze kleine hoeveelheden niet aankunnen he...
Ik klop wel 200ml slagroom maar als hij klaar is ga ik nog even goed langs de randen met een garde en klop het een keer door en dan is het ook goed :)

Groetjes Melanie

8

Ergens op het forum heb ik wel eens gelezen dat die houdbare slagroom minder goed te kloppen is omdat het een lager vetpercentage heeft.
Ik neem tegenwoordig gewoon verse slagroom (Zaanse Hoeve is ook niet duur), heel klein beetje suiker er door. Het duurt met de Kennie wel even, maar uiteindelijk gaat het goed.
Je moet dus min. 35% vetgehalte hebben.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Doosch schreef:

Zelfs Hema heeft ze voor €10,- :)
Maar van de grotere machines is bekend dat ze kleine hoeveelheden niet aankunnen he...
Ik klop wel 200ml slagroom maar als hij klaar is ga ik nog even goed langs de randen met een garde en klop het een keer door en dan is het ook goed :)

Klop je het dan een keer met de garde door of met de mixer zelf? Ik deed dat gisteren du sook en toen werd de slagroom ineens heel erg dun en kwam het niet meer goed.

10 Laatst bewerkt door Go4Cake (04-08-2010 11:33)

Boska schreef:

Ergens op het forum heb ik wel eens gelezen dat die houdbare slagroom minder goed te kloppen is omdat het een lager vetpercentage heeft.
Ik neem tegenwoordig gewoon verse slagroom (Zaanse Hoeve is ook niet duur), heel klein beetje suiker er door. Het duurt met de Kennie wel even, maar uiteindelijk gaat het goed.
Je moet dus min. 35% vetgehalte hebben.

Ik heb nu verse gekocht, overigens ook maar 30%. Van die 35% wist ik nog niet  :s . Dit weekend ga ik het proberen. Hoop dat het nu wel lukt. Is zo zonde om er toch weer een handmixertje bij te hebben.

11

Ik heb twee keukenmachines staan en guess what??? Slagroom klop ik altijd met de handmixer. Per liter tegelijk, maar het gaat nog steeds een stuk sneller dan de kennie.
Bovendien moet je er bij de keukenmachine ook de hele tijd met je neus boven hangen om op te letten dat de slagroom geen boter wordt - dan sta ik die paar minuten liever met de handmixer te kloppen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

12

ja bij mij op school gaat t ook altijd fout vooral omdat ik een goudvis ben en als ik dan wat anders ga doen vergeet ik die hele slagroom. we hebben op school ook wel eens boter gemaakt van slagroom, dat was best leuk