1

Onderwerp: Help! Zwarte fondant plakt!!!

Hallo allemaal,

Ik heb gekleurde zwarte fondant gekocht, omdat die nou eenmaal moeilijk te kleuren is, maar er is op dit moment niet mee te werken!  Het lijkt wel of er water doorheen zit, het is echt ontzettend vochtig, ik heb er ook al bergen poedersuiker doorgedaan, maar het helpt niks, en het word nog grijzig ook. :grr: Iemand ideeën hoe of wat?? Komt waarschijnlijk zeker door het vochtige weer, maar hoe werken jullie er nu mee? Ik ben van mijn oorspronkelijke idee afgestapt omdat ik echt met geen mogelijkheid een schoolbordje kon maken!
(Maar mijn zwarte pietjes in de winter gaven geen problemen!)

groetjes,

Carola

2

Re: Help! Zwarte fondant plakt!!!

Ik heb inderdaad zelf ook last met mijn zwarte marsepein.Hij is kleverig.

Ik gebruik in plaats van poedersuiker, maizena. Maizena vlekt namelijk niet. Als je poedersuiker gebruikt, terwijl er veel vocht in je marsepein zit, gaat het alleen maar meer kleven, en krijgt je marsepein een matte kleur, door de poedersuiker.

Ik smeer mijn handen goed in met crisco, en kneed de marsepein dan goed door. Als je hem goed kneed, voelt hij na een tijdje weer goed aan hoor. Het is namelijk alleen de buitenkant die wat vochtig kleverig is. De binnenkant is gewoon zoals hij moet zijn. Ik heb het niet alleen met zwart maar ook met rood.

Succes!

Groetjes San

3

Dank je wel Sann, ik zal het nog eens proberen, mischien toch niet lang genoeg doorgekneed. En die maizena ga ik onthouden!  :Y

groetjes,

Carola

4

Zwart is idd bij mij ook kleveriger...maar ik maak zwart wel zelf, en dit wordt ook echt zwart hoor...en dan met poedersuiker gaat het bij mij wel redelijk goed...Maar maizena ga ik onthouden!! Goeie tip!

I love pie!!

5

Hallo,

Ik heb het ook met maizena gedaan en dat werkt perfect bedankt voor de goeie tip sannn.

Misschien nog een handige tip ik bleek niet genoeg zwart te hebben heb toen mijn donkerbruin met wat donkerblauwe vloeistof gemengd en toen wat dit ook zwart alleen voor grote stukken moet je dit niet doen want je ziet soms wat groenachtig erdoor maar voor nood en kleine stukjes was dit toch super handig.

Doei

6

Klopt als een bus, ik heb het gisteren ook gedaan met maizena! Sann, je bent geweldig! Die houd ik erin!  :Y

groetjes,

Carola