1

Onderwerp: Kun je een stapel van 4 lagen in een keer bekleden?

Kun je een stapel van 4 lagen in een keer bekleden?
Het moet namelijk een soort torentje worden. Dus ik dacht, als ik nou wel iedere laag stut, kan ik ze dan niet stapelen en in 1x bekleden. En bijv op iedere bovenlaag een rond stukje marsepein leggen voor de smaak...
Of iedere taart apart bekleden met een dunne laag en dan weer een over alles heen...Gaat dit werken? Dit zeg ik om de naden weg te werken. Niet al mijn taarten zijn even hoog dus dan is het misschien niet mooi...

2 Laatst bewerkt door yakefrank (04-08-2010 00:00)

Re: Kun je een stapel van 4 lagen in een keer bekleden?

Dan moet je wel een hééééééle grote lap marsepein uitrollen en gaat je dat lukken? Als het je al zou lukken dan loop je ook weer heel veel kans dat het gaat scheuren, dat je lap niet van gelijke dikte is en dan kan je wéér opnieuw beginnen! En waar wil je hem op uitrollen?

Jacqueline

3

Op mijn eettafel, daar ligt zo'n groot zeil tafelkleed.....

4

Dat is niet alleen heeeeeel moeilijk, het is ook zelden mooier  :nooo
Ik snap nog niet precies waarom je het zou willen :think: Als je lagen niet even hoog zijn zie je dat nog steeds net zo duidelijk...
Je kunt trouwens mbv je vulling een hoop rechttrekken  qua hoogte :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Laatst bij Cake off ging dit gigantisch mis... Ik zou het niet durven!

6

hm :think:
Ga het dan maar niet uitproberen. Ik doe ze wel apart bekleden.

7

ik doe het alleen als ik een berg op bv een cars taart heb, dan leg ik die onder de marsepein, maar anders zou ik het ook niet proberen....

Groetjes, Dorothea.

heb `t een keer met eem bol en taart eronder geprobeerd, werd 1 grote gekreukelde boel, heb er maar een slechte barbie van gemaakt, en die zelf opgegeten, met visite

9 Laatst bewerkt door Mirjam5 (04-08-2010 20:11)

bedoel je dat ook al je taarten even groot zijn? Dan kan je misschien 1 rechte lap eromheen doen, naad dichtsmeren en apart een rondje bovenop. Als je een "gewone" stapel hebt met verschillende groottes dan zou ik ze zeker apart bekleden en dan pas stapelen.

Ik zal je trouwens ook nog even melden, want deze hoort volgens mij in bekleden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Mirjam heeft gelijk :)

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Dat had je toch al eerder gevraagd :rolleyes: ?
Ik zou, ook vandaag, adviseren om het niet te doen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

euh...wanneer heb ik dat gevraagd dan? Zie het niet terug in mijn geplaatste onderwerpen :think:

13 Laatst bewerkt door Tom Poes (05-08-2010 09:08)

Jeanny.M, afgelopen zondag 1 augustus 2010 schreef:

Ik wil voor het eerst een torentje maken van 40 cm hoog maar vroeg me af hoe het bekleden hiervan gaat...Of is dit hetzelfde als taart en als het ware de marsepein eroverheen leggen? Of heeft het een bepaalde techniek? Alvast bedankt voor de tips.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=107740

Tot taarts, Yvonne

14

oh ja oeps sorry :o
Ben een beetje gestresst en vergeetachtig daardoor: ik ga namelijk de bruidstaart van mn zus maken als kado (had ze gevraagd). In eerste instantie was het voor 150 pers. maar de lijst werd steeds langer waardoor ik nu voor 400 pers. taart moet maken...en ik ben pas 7 mnd bezig :s

15

400?
Ik zou hulp gaan zoeken van een ervaren taartenmaker in ieder geval!
En... wel goed notitie nemen van 'onze' antwoorden ;) , want anders blijf je dezelfde 'fouten ;) ' (in gedachten) steeds weer maken en wordt de taart een ramp...
Liever wat simpeler maar goed gelukt, dan een mislukte taart! En bij 4 bovenop elkaar, getracht in 1 x te bekleden, is het risico op een rampentaart volgens mij echt erg groot!

Niet om je te ontmoedigen hoor.... ik hoop dat je bruidstaart een succes wordt!

Ik zou 1 mooie stapeltaart maken van maximaal 4 hoog (verspringende maten en goed gestapeld zie www.tartacadabra.com) en voor de overigen gasten eenvoudig gedecoreerde platte taarten.

Tot taarts, Yvonne

16

Nou ik heb het nu als volgt:
-150 cupcakes
-5 etages op de wilton cake divider set (hoef ik zelf niet te stapelen dus)
-2 rozentorens van ieder 2 taarten met een boltaart erop (ik durfde bij nader inzien toch niet hoger te stapelen omdat ik hier nog niet zoveel ervaring in heb)
-4 grote bijtaarten die in de keuken staan en het publiek dus niet te zien krijgt

Alles is klaar behalve de 5 etages. Heb het ingevroren.
De 5 taarten vd etages heb ik zojuist gebakken, liggen er om af te koelen (rozen zijn al gemaakt). Uiterlijk morgen wil ik dit klaar hebben.
Dus het komt allemaal wel goed. Fingers crossed...
In ieder geval weet mn zus dat ik nog niet zo lang bezig ben en wat ik kan en niet kan dus binnen mijn kunnen maak ik er het beste van.

17

oehoe... SPANNEND!!! Heel veel succes!!!

18

Na een paar dagen hard zwoegen is mijn taart nu af! Ik ben er echt supertrots op, het is mooier geworden dan verwacht. :D

Het is simpel maar klassiek geworden.

Taart is ivoor met rode rozen. Het ivoor heb ik met de glansspray in het zilver overgespoten.
Laag 1 is versierd met een doorzichtige koets, rozen en rozenblaadjes
Laag 2 heeft een motiefje, rozen en blaadjes
Laag 3 heeft suikerdiamantjes, rozen en blaadjes
Laag 4 heeft een motiefje, rozen en blaadjes
Laag 5 heeft nog niets (daar komt de topper op met wat rozen en evt nog blaadjes)

Alle lagen heb ik afgewerkt met lint, ivoorkleurig waar ik een soort van strassband (is het net niet want dat kon ik niet vinden) op heb bevestigd.

Beetje lastig om een beeld te vormen (maar wil mn blijdschap delen :D )
Na de bruiloft zal ik eens kijken of ik een leuke foto kan plaatsen.

19

foto's zijn geplaatst in het goede onderwerp  :D
(bij bruidstaarten parade)