1

Onderwerp: Buiten de koelkast

Hoi,

Ik wil maandag cupcakejes gaan maken voor de verjaardag van mijn dochtertje op dinsdag. Eigenlijk kan ik de cupcakes vanwege ruimtegebrek niet in koelkast bewaren. Dit is op zich geen probleem, alleen weet ik niet welke vulling ik dan het beste kan gebruiken:
Kan de merinque botercrème ook buiten de koelkast bewaard blijven?
En:
Kan ik ook aardbeienmousse van Mona gebruiken? Om de cakejes vervolgens af te smeren met 'gewone' botercrème.

Groetjes, Fraddia

Re: Buiten de koelkast

Hoi,

Botercrème kun je prima buiten de koelkast bewaren. alle andere melkproducten niet. Volgens mij staat aardbeienmousse van Mona in de supermarkt ook koel. Als dat zo is, kun je dit niet buiten de koelkast bewaren.

3 Laatst bewerkt door grietje (30-07-2010 16:53)

In de merinque botercreme zit wel eiwit. Dus misschien toch beter in de koelkast.
Wat ik zelf ook erg lekker in een cc vind is aardbeienjam. Dat kan natuurlijk prima buiten de koelkast. En dan afsmeren met de 1:1 botercrème.

Groetjes Gerien

4

hoi fradia,

Toevallig heb ik vorige week cupcakjes gemaakt om uit te delen op school van mijn zoontje en tja aangezien dat het dan toch iets groter wordt verpakt kon ik het ook niet in de ijskast parkeren, en heb ze toen gevuld met botercreme frambozen may way,

gewoon botercreme maken dan frambozensaroma puddingpoeder erdoor gedaan goed geklopt toen 2 eetlepels volle melk toegevoegd en 1 dessert lepeltje frambozenjam erdoor dit allemaal goed luchtig kloppen en lekker vullen maar.

Voor af te smeren wel wat frambozenbotercreme eruit halen alvorens het toe voegen van de melk, want vocht kan de fondant niet tegen.

ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes pluto

5

pluto schreef:

hoi fradia,

Toevallig heb ik vorige week cupcakjes gemaakt om uit te delen op school van mijn zoontje en tja aangezien dat het dan toch iets groter wordt verpakt kon ik het ook niet in de ijskast parkeren, en heb ze toen gevuld met botercreme frambozen may way,

gewoon botercreme maken dan frambozensaroma puddingpoeder erdoor gedaan goed geklopt toen 2 eetlepels volle melk toegevoegd en 1 dessert lepeltje frambozenjam erdoor dit allemaal goed luchtig kloppen en lekker vullen maar.

Voor af te smeren wel wat frambozenbotercreme eruit halen alvorens het toe voegen van de melk, want vocht kan de fondant niet tegen.

Dat klinkt lekker! Hoeveel botercreme heb je dan? En dan een heel pakje saromapoeder?

Groetjes Gerien

6

Grietje, ik maak de botercrème ook vaak lekkerder door saroma. Ik doe het op goed gevoel. Dus eerst de botercrème maken en vervolgens de saroma beetje bij beetje er door heen mixen. Ik gebruik absoluut geen heel pakje.

Pluto, dank je wel. ik weet hoe ik het ga doen: saroma-aardbeien door de botercreme. In twee porties verdelen. En in de ene portie nog aarbeienjam toevoegen. Hiermee de cupcake vullen en dan afsmeren met de botercrème met saroma!
Dank je wel!

7

Heb ik wel gelijk nog een vraag:
ik heb zonet botercreme gemaakt zoals hierboven beschreven.
Kan ik deze nu gewoon buiten de koelkast bewaren tot maandag als ik het ga gebruiken en tot dinsdag als we het op gaan eten?
Of moet ik het in de koelkast bewaren met het gevolg dat het dan hard wordt en dat ik het niet meer goed kan spuiten en smeren?
Hoe doen jullie dit?

8

pluto schreef:

hoi fradia,

Je gebruikt melk, dat lijkt me toch wel in de koelkast moeten en niet erbuiten...

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

9

Fraddia schreef:

Grietje, ik maak de botercrème ook vaak lekkerder door saroma. Ik doe het op goed gevoel. Dus eerst de botercrème maken en vervolgens de saroma beetje bij beetje er door heen mixen. Ik gebruik absoluut geen heel pakje.

Bedankt voor de tip!
Ga ik zeker eens uitproberen.

Groetjes Gerien