1

Onderwerp: verjaardagstaart

Hallo iedereen,

Ik wil voor de eerste keer een taart maken en dit uit noodzaak. Mijn dochtertje word 20 augustus 1 jaar en ze heeft koeienmelkallergie.

Voor het biscuit heb ik al een recept maar voor het bekleden zoek ik nog wat ideeen. Het is de bedoeling dat ik een kleine taart alleen voor haar maak, de gasten krijgen een stuk gateau.

Ik vind haar wel nog wat klein om marsepein en dergelijk te geven. Iemand een ander ideetje om de taart mooi af te smeren en te bekleden?

2

Re: verjaardagstaart

ik had hetzelfde idee bij mijn dochters 1e verjaardag (marsepein eten etc.) Zij had dat idee niet. Toen ik dacht..ik klap het grootste gedeelte weg van haar taartje zat het bij haar al in haar holle kies hahaha

Maar goed aan deze info heb je weinig..sorry

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Botercreme van plantaardige margarine (Wajang)?
Zijkanten met ijsspikkeltjes oid?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Is botercreme ook niet zwaar voor zo een kleintje?
wat zijn ijspikkeltjes oid?

Ik ken er namelijk heel weinig van.

5

Oid = of iets dergelijks ;)
http://www.sidilco.nl/data/TP_ijs.jpg
Je kunt natuurlijk ook soyaslagroom of andere plantaardige opklopbare 'room' gebruiken.

Tot taarts, Yvonne

6

die spikkeltjes, nootjes en chocolade bolletjes heb ik allemaal in huis. Ik bak heel vaak cake met dan versiering erop maar dat is maar gewoon met ene beetje glazuur.

Kan ik er een laag soja yoghurt tussen doen? Als ik deze dan met een gelatine blaadje laat opstijven?

Ik zou echt een klein vierkante taart willen maken alleen voor haar. Iemand een idee waar je kleine bakvormen kan kopen?

7

Misschien heb je hier ook nog wat aan?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

Tot taarts, Yvonne

8

Ik had al op dat forum gekeken en heb leuke ideeen gevonden voor te vullen. Ik heb nu eentje in de oven staan maar hij komt precies niet hoog :-(
Ik heb het recept van biscuit 2 gevolgd.
Ik ga het eens afsmeren met botercreme en kijken wat het geeft.
Als vulling had ik gedacht soja aardbeien yoghurt met gelatineblaadjes of een laag aardbeien jam en soja slagroom.

9

Ik heb ondertussen een andere biscuit gemaakt want mijn allereerste was dus degelijk mislukt. Na ene beetje lezen op deze forum bleek dus dat ik niet lang genoeg geklopt had. Dat heb ik nu dus wel gedaan en zag duidelijk het verschil  :)!!

Maar nu zijn de eitjes natuurlijk zo goed als op, dus kijken hoe te vullen.

Als iemand nog tips heeft voor hem te versieren op de botercreme???