1 Laatst bewerkt door Jeanny.M (03-08-2010 21:26)

Onderwerp: electriciteitsbuis om te stutten

Ik heb een electriciteitsbuis bij de gamma gekocht (advies van een van de forumleden) en ben deze nu in stukjes aan het zagen om mijn taart mee te stutten.
Nu is het zo dat het zagen niet helemaal 'recht recht' gaat. Is dit erg of stort mijn taart van 4 lagen in...?

2

Re: electriciteitsbuis om te stutten

Ik zou het niet weten, maar misschien dat je ze nog redelijk recht kan vijlen? (of veilen, hoe schrijf je dat  :grr: )

3

vijlen...
Andere is van een veiling om spullen te verkopen hihi.

Ja, ik kan de scherpe kantjes eraf vijlen maar krijg het niet helemaal recht.
En die kant en klare kan ik niet nemen, die zijn 6 cm. Ik heb taarten van 7,5 cm. Heb echt geen idee maar ik dacht/denk namelijk dat ze tot op de 'bodem' moeten komen.

4

Ik gebruik altijd kitkat. Maar 4 hoog heb ik nog nooit gemaakt, dus weet niet of hij dat ook houdt...

Maar ik denk niet dat het handig is om scheve dowels te gebruiken, ze moeten inderdaad tot op de bodem, en als je scheve dowels gebruikt heb je geen goede krachtverdeling. Dan centreer je het gewicht meer op 1 kant van je dowel...
Of ik denk nu weer wat te technisch dat kan ook haha...

5

Bij die plastic buizen van de Gamma moet je zo'n snijder kopen die loodgieters ook gebruiken om al hun buizen te snijden; gegarandeerd recht!

Ik heb het laatst bij een workshop van Suuz ook gedaan en dat ging prima!

Nu wachten tot mijn KitKats op-gestut zijn, dan ga ik ook daar eens naar kijken!

6

Nou heb ik geen ervaring, maar ergens op het forum of internet ooit gelezen dat die gamma buizen behandeld zijn met een spulleke...(Meer weet ik niet) dat niet goed is om te gebruiken met voedsel...
Weet iemand daar meer van? Het is nu te laat, maar anders zoek ik het morgen even op.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

7

Daarom (lichtjes) opschuren (even eventueel 'verpakken' in folie voor je ze in de taart stopt) zodat dat niet meer van toepassing is en je ze (meer dan) prima kan gebruiken als stutmiddel.  ;)

8

Verstekbakje gebruiken? ga je ook altijd recht!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Ook een hele goede!  ;)

Zo zie je maar weer, keuze zát!

10

ehm...stomme vraag maareh wat is een verstekbakje? :rolleyes:

11 Laatst bewerkt door annick67 (03-08-2010 23:34)

Daar zaag je plinten voor je laminaat/vloeren mee, keurig récht of keurig schuin, het is maar net wat voor stukje je waarvoor nodig hebt......

(Kan je me volgen?)

12

:D  nu wel

13

ik zou idd ook een pijpsnijder gebruiken, denk dat je met een zaagje toch nog wat rafels krijgt die evt. in de taart kunnen komen. Denk dat dat met een pijpesnijdertje minder gebeurd.

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

14 Laatst bewerkt door Etspaghet (04-08-2010 09:44)

Waarom zo moeilijk doen?

Met gewone rietjes kan het ook én die zijn nog voedselveilig ook, wat ik me bij een elektriciteitsbuis niet kan voorstellen.

Al mijn taarten zijn gestut met rietjes en nog nooit ingezakt.

Ik gebruik er misschien wel een stuk of 5 meer omdat ze een wat kleiner oppervlak hebben, beter teveel dan te weinig stutten :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

15

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Verstekbak.jpg/250px-Verstekbak.jpg

Ik ondersteun altijd met maisprikkers, dat zijn XXL sateprikkers (te koop bij de Sligro of na een mailtje naar mij ;) )

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

Electriciteitsbuis lijkt mij niet voedselveilig.
Ik gebruik de Wilton dowels  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

ik gebruik altijd de chocoladesticks van AH excellent, caramel fudge  :P  :P  :P  :P  :P  :9  :9  :9  :9
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000492700/000/000492770_001_159633_200.jpg

even in de koelkast en heerlijk van chocolade. nog nooit ingestort... plus er makkelijk op hoogte te knippen met een schaar, gewoon 5 sticks erin, afknippen en de volgende laag, geen last van plastic smaakjes en net te hoge of te lage taart door andere vulling!

18

Ik gebruik ook altijd rietjes, en sorry hoor maar ik moet er niet aan denken om een taart te krijgen met spullen van een bouwmarkt erin.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

19

whahaha... tja kunststof is kunststof en als het goed schoon is, is er niets aan de hand volgens mij. Ik gebruik ook liever rietjes, gaat prima, maar ik durf dat niet bij vier hoog, jij wel Estpaget?

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Als je witte pvcbuis gebruikt en goed schoonmaakt en opschuurt, vervolgens verpakt in folie, zie je echt niet dat het iets van de bouwmarkt is.
Toch heb je gelijk als je het niet ideaal vindt, maar het is wel enorm stevig als je zware taarten hebt en een stuk goedkoper dan de dowels!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

21

Ik gebruik altijd houtjes, van dat lijstwerk. Ideaal en goedkoop! Ik reken dan ook geen stapelkosten :). Wil je één taart voor 12 man of een stapeltaart voor 12 man, geen probleem, je betaalt evenveel :)!

Jacqueline

22

Lot schreef:

whahaha... tja kunststof is kunststof en als het goed schoon is, is er niets aan de hand volgens mij. Ik gebruik ook liever rietjes, gaat prima, maar ik durf dat niet bij vier hoog, jij wel Estpaget?

Kijk maar naar mijn taarten ;) Zit niets anders in dan rietjes :D

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

23

Tom Poes schreef:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Verstekbak.jpg/250px-Verstekbak.jpg

Ik ondersteun altijd met maisprikkers, dat zijn XXL sateprikkers (te koop bij de Sligro of na een mailtje naar mij ;) )

Ik gebruik ook maiskolfprikkers. Werkt hartstikke handig. Ik knip ze op maat met een snoeischaar (die ik natuurlijk ;) alleen hiervoor gebruik)

Succes met je taart!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

24

Etspaghet schreef:
Lot schreef:

Kijk maar naar mijn taarten ;) Zit niets anders in dan rietjes :D

en hoeveel rietjes gaan er dan bijvoorbeeld in de onderste taart van 30 cm als je vier hoog stapelt? Ik ben als de dood dat het inzakt. Bij stapeltjes van twee hoog gebruik ik ook rietjes, hoger ga ik over op duwels

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

25

ben ook wel benieuwd welke rietjes jullie dan gebruiken om 4 hoog te stapelen. ik gebruik ook altijd mais kolf prikkers.