1

Onderwerp: Reliëfmatten: welke firma maakt de beste kwaliteit?

Ik wil graag reliëfmatten laten maken, maar heb geen idee welke firma's deze fabriceren.....

Misschien staat de fabrikant op zo'n mat.
(Die heb ik niet, want ik kan niet bakken :D  dus kan het ook niet zien.... :+ )

Wie wil/kan mij verder helpen?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Reliëfmatten: welke firma maakt de beste kwaliteit?

ik heb ff voor je gekeken op de verpakking made in China  :/ ,nou Annelies hier heb je duidelijk  :nooo  niks aan maar heb toch ff voor je gekeken,sukses en hou het in de gaten want wat is las leek me wel wat.
taartgroetjes Carla

3

Ik kan je ook niet helpen vrees ik.... misschien mailtje sturen naar de hebshop?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik denk niet dat webshop(s in het algemeen) contact hebben met de fabriek die matten fabriceert :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

oei!
das een leuk initiatief  :Y

maar... ik kan je helaas ook niet verder helpen  :nooo

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

6

Marianne schreef:

Ik denk niet dat webshop(s in het algemeen) contact hebben met de fabriek die matten fabriceert :nooo

Neuh, denk ik ook niet, maar misschien kunnen die je een stapje dichterbij brengen?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

ik heb ook even gekeken, op 2 van mijn matten staat  autumncarpenter.com en op een andere shopcountrykitchen.com.
Alle 3 met www ervoor en het is er bij alle 3 in gestanst.
Dat wat ik heb zijn matten van 50x50cm. Ik heb geen verschil in het gebruik ervan.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

8

Hier ook countrykitchen en natuurlijk Wilton, maar dat zijn natuurlijk niet de 'fabrieken'.

Misschien een idee om ook eens te kijken in een hobbyzaak bij de cuttlebugs en stempels??

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Persoonlijk vind ik de Wilton matten 't fijnste werken. Deze zijn van flexibel siliconen en dat werkt gewoon een stuk prettiger. Dus ik zou op zoek gaan naar een fabrikant van dit spul. De firma technirub maakt Siliconen artikelen op maat. In de intro op hun website zie ik dat ze ook voor de food en medische industrie werken, dus misschien dat je 'ns kontakt met ze op moet nemen. Ook als zij dit zelf niet kunnen produceren, kunnen ze je allicht doorverwijzen.

Succes! De mat die je in gedachten hebt klinkt nl. wel onwijs gaaf!l

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

10

Ik denk niet dat een winkel zal gaan doorgeven bij welke fabriek ze hun matten laten maken/kopen.
Zelf werk ik bij een groothandel en wij mogen nooit aan klanten doorgeven bij welke leverancier we iets laten maken/kopen. Grote kans  dat het ergens uit een fabriek in china komt want die kunnen bijna alles maken of namaken.

Groetjes Bertie

11

Hallo Annelies,

Ik heb een structuurmat van pippoos en daar staat op "cuttlebug provo craft", geen flauw idee of je daar wat aan hebt, dit is dus officieel niet voor taarten, maar voor kaarten maken, maar ik spaar alles met muzieknoten dus deze moest ik hebben  :lol: en het werkt ook wel op fondant, vooral op muffins gebruik ik ze nog wel eens.

groetjes,

Carola

12

Zo, daar zitten een paar goede en bruikbare tips bij!!
Heel erg bedankt allemaal!!! :Y

Ik ga mijn best doen om (dit jaar voor het eerst!) mijn eigen verkoopstand op de Taart en Trends-beurs helemaal, nou ja helemaal.... te vullen met mijn eigen (merendeel zelf ontworpen) mallen en structuurmatten!! ;)

Maar die laat ik eerst aan jullie zien hoor!!!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

13

Mooi initiatief hoor, maar ik weet dat matrijzen voor kunststof heeeeeeeeeeeeel erg duur zijn. Ik denk dat dit qua prijs gigantisch gaat tegenvallen, tenzij je een enorme oplage kan verkopen zoals Wilton en CK. De fabrikanten van de hobbymaterialen vallen al uit de boot, want deze structuurmatten zijn niet gekeurd op voedselveiligheid en mogen dus ook niet verkocht worden om gebruikt te worden met rolfondant. Als je zelf structuurmatten laat maken moet je, indien gevraagd, een attest kunnen voorleggen waaruit blijkt dat de gebruikte materialen voedselveilig zijn.

14

CakeStudio schreef:

Mooi initiatief hoor, maar ik weet dat matrijzen voor kunststof heeeeeeeeeeeeel erg duur zijn. Ik denk dat dit qua prijs gigantisch gaat tegenvallen, tenzij je een enorme oplage kan verkopen zoals Wilton en CK. De fabrikanten van de hobbymaterialen vallen al uit de boot, want deze structuurmatten zijn niet gekeurd op voedselveiligheid en mogen dus ook niet verkocht worden om gebruikt te worden met rolfondant. Als je zelf structuurmatten laat maken moet je, indien gevraagd, een attest kunnen voorleggen waaruit blijkt dat de gebruikte materialen voedselveilig zijn.

Dat klopt maar de prijs van zo'n test valt best mee, ik laat vaak voor mijn werk huishoudelijke spullen testen op LFGB(voedselveiligheid) en de kosten liggen meestal rond de 1000 euro.
Wij laten deze testen bij TUV in Keulen. Je mat moet natuurlijk wel door deze test komen anders mag je het niet gebruiken met voedsel. Vooral in Duitsland zijn ze daar heel erg streng op.
Hobby matten moeten ook getest worden omdat dat onder speelgoed valt en deze testen zijn vaak veel duurder.

Groetjes Bertie

15

De test valt dus nogal mee in prijs, maar dan de rest nog : een mal laten maken om de mat mee te maken, dan de fabricage van de mat zelf... Ik hoop dat het allemaal gaat meevallen, want dan hebben we er een mooie structuurmat bij.

16 Laatst bewerkt door Wodan (04-08-2010 19:23)

Ik kwam laatst een webshop tegen waar je materiaal kan kopen om zelf siliconen mallen te maken...
Misschien heb je daar iets aan?

edit:
Gevonden:
http://www.siliconesandmore.com/
siliconesandmore.com

en dan bij ''zelfculinaire mallen maken''

17

Wodan schreef:

Ik kwam laatst een webshop tegen waar je materiaal kan kopen om zelf siliconen mallen te maken...
Misschien heb je daar iets aan?

edit:
Gevonden:
http://www.siliconesandmore.com/
siliconesandmore.com

en dan bij ''zelfculinaire mallen maken''

Hé, daar staan leuke ideetjes op!

18

dat is echt een super tip!
Kun je dus gewoon zelf mallen maken!!!

Nooit aan gedacht en nooit geweten....

Aande slag dus met de speelgoed van mijn meiden :Y