Onderwerp: Net nieuw en ik heb nu al een vraag ;)
Hey allemaal,
Ik ben Jolanda, 24 jaar, getrouwd en ik heb een dochter van 10 maanden.
Voor mijn dochter haar verjaardag wil ik graag een mooie taart maken, maar ik ben echt een leek op dat gebied. Ik ben wel erg creatief met kaartjes enzo, maar taarten zijn nieuw voor me. Het lijkt me wel hardstikke leuk om zelf te doen, maar weet niet zo goed waar ik beginnen moet wat materiaal betrefd. Ik heb nog 2 maanden om lekker te oefenen en ik kan niet wachten om te beginnen .
Maar wat zijn nu precies de stappen van het maken van een taart en wat heb ik daarbij nodig? Voor zover ik weet is het: Taart bakken, in 3 lagen snijden, vullen, stapelen, vullen, stapelen. En dan? Glad maken met botercreme, fondant erover en decoreren? Of gelijk fondant erover?
En wat kan ik het beste in huis halen? Taartmix, vormen, vulling (wat voor soorten?), botercreme, banketbakkersroom, fondant, marsepijn, kleurstoffen.
En wat is nu precies het verschil tussen gewone fondant, rolfondant en decoratie fondant. Ben verschillende soorten tegengekomen in web winkels namelijk.
Kan iemand me helpen met het samenstellen van een boodschappen lijstje van dingen die ik sowieso in huis moet hebben en dingen die ontzettend handig/makkelijk zijn?